MARKETING MODERN
|
||
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای |
💡۷ رفتار اصلی انسانهای دارای اعتمادبهنفس بالا
@bazaryabimodern1987
۱. از مسئولیت فرار نمیکنند. برای نمونه زمانی که با تاخیر به سرکار میرسند، ترافیک را بهانه نمیکنند.
۲. از انجام کارهای ترسناک خودداری نمیکنند و اجازه نمیدهند ترس زندگیشان را دربرگیرد و مانع تجربه کردن امور جدید توسط آنها شود.
۳. همواره در راحتی و رفاه به سر نمیبرند. زیرا میدانند ماندن در این وضعیت باعث ناکامی در رسیدن به آرزوهایشان خواهد شد و در صورتی که بخواهند موفق شوند باید راحت طلبی را کنار بگذارند.
۴. هرگز هیچکدام از کارهایشان را به زمان مناسب، شرایط مناسب، هفته بعد، هر زمان که وقت کافی وجود داشت موکول نمیکنند.
۵. تلاش نمیکنند بر دیگران سلطه یابند و به واکنشهای منفی توجه نمیکنند.
۶. درباره مردم قضاوت و پیشداوری نمیکنند. زیرا آنها با خودشان به حدی مهربان هستند که نیازی به این ندارند که برای احساس برتر بودن در غیاب اطرافیانشان به آنها توهین کنند.
۷. خودشان را با هیچکس مقایسه نمیکنند و هرگز با هیچ کسی جز خودشان در گذشته رقابت نمیکنند.
@bazaryabimodern1987
📌 هنگام پرزنت مشتری سعی کنید با هیجان و با اعتماد به نفس کامل حرف بزنید.
📍 اگر برای سوال مشتری جوابی ندارید، لطفا جواب را حدس نزنید.
📍 قبل از پرزنت مشتری جدید سعی کنید اطلاعاتی در مورد آن از جاهای مختلف بدست آورید.
📍 حتما اکثر واقعیت ها در مورد محصول و سرویس خود را ارائه بدهید. هیچ محصول و سرویسی بی عیب و نقص نیست.
📍 مشتری را با پیشنهاد های گوناگون گیج نکنید. در هر جلسه سعی کنید تعدادی محصول یا خدمات را معرفی کنید.
📍 بهترین بازاریاب و مدیر فروش شهر را انتخاب کنید و با هر قیمتی آن را استخدام کنید.
📍 بابت خدمات خود، شرایط توهمی و پرت ندهید. مشتری از شرایط بازار خبر دارد.
📍 با همکار خود در مقابل مشتری بحث و جدال نکنید.
چرا باید نفوذ کلام بیاموزیم؟
@bazaryabimodern1987
1️⃣تقریبا هر کسی در زندگیاش در شرایطی قرار میگیرد که باید برای جمعی صحبت کند، بخواهد از عقایدش دفاع کند یا لازم باشد کسی را متقاعد کند. پس بهتر است خودمان را برای آن روز آماده کنیم.
2️⃣کارمندان با هر سمتی که داشته باشند، بر اساس توانایی سخنرانی در جمع و مهارتهای ارتباطی به عنوان یکی از مهمترین مهارتهایی که باید کسب کنند رتبه بندی میشوند و پیشرفت میکنند.
3️⃣نفوذ کلام و توانایی متقاعد کردن دیگران با هر موقعیت اجتماعی که داشته باشید میتواند در کار شما، در زندگیتان یا حتی در دنیا تغییرات بزرگی ایجاد کند.
@bazaryabimodern1987
💢تلاشهای لحظۀ آخری در مذاکره
@bazaryabimodern1987
👈بسیاری از مذاکرهکنندگان حرفهای وقتی به پایان مذاکره نزدیک میشوند، به تلاشهای لحظۀ آخری برای گرفتن امتیازهای بیشتر روی میآورند
👈برای مثال، خریدار یک ماشین را در نظر بگیرید که پس از توافق بر سر تمام موارد با فروشندۀ ماشین، از او میخواهد که به عنوان شیرینی، یک سری کفی نو روی ماشین بیاندازد
👈یا خریدار یک خانه که بعد از توافق بر سر همۀ موارد با فروشنده، از او میخواهد تا بعضی از اقلام موجود در خانه مثل اجاق گاز و یخچال را با خودش نبرد
👈برخلاف آن چه به نظر میرسد، تلاشهای لحظۀ آخری به هیچ وجه آنی و فیالبداهه نیستند، بلکه کاملاً برنامهریزی شده و دقیق هستند
👈دلیل موفقیت تلاشهای لحظۀ آخرین این است که انسانها اصولاً زمانی که مطمئن میشوند مذاکره به نتیجۀ دلخواهشان رسیده، ناخودآگاه دست و دلبازتر میشوند
👈بعضی وقتها هم احساس میکنند اگر امتیاز لحظۀ آخری را به طرف مقابل ندهند، کل امتیازهایی که گرفتهاند از بین میرود
👈اما اگر به این نکته دقت کنیم که تلاشهای لحظۀ آخری اصولاً یک تاکتیک مذاکراتی هستند، بنابراین نباید با دست و دلبازی و ترس با این تاکتیک مقابله کنیم
👈از طرف دیگر، یادمان باشد مذاکرهکنندگان حرفهای زمانی از این تاکتیک استفاده میکنند که طرف مقابلشان زمان زیادی را برای مذاکره صرف کرده است
👈پس نباید اجازه بدهیم با طولانی شدن بیش از حد مذاکره، طرف مقابل هوس کند با تلاشهای لحظۀ آخری از ما امتیازهای بیشتری بگیرد
@bazaryabimodern1987
💢از دست دادن و به دست آوردن
@bazaryabimodern1987
👈همه ما نسبت به «از دست دادن چیزی» حساس هستیم و از آن نفرت داریم. این طبیعت انسان است و نمیشود با آن مبارزه کرد
👈دقیقا به همین دلیل است که در بسیاری از مواقع صرفاً برای از دست ندادن و نباختن، تصمیمات غیرعقلانی میگیریم
👈برای مثال، شرکتی را در نظر بگیرید که صرفاً برای نباختن یک مزایده به رقبا، قیمتی را پیشنهاد میکند که کاملاً غیرمنطقی است و به شرکت زیان هنگفتی وارد میکند
👈در یک پژوهش گسترده، به نیمی از شرکتکنندگان یک لیوان هدیه داده و از آنها خواسته شد تا این لیوان را به گروهی که لیوان نداشتند، بفروشند
👈پس از آن از صاحبان لیوان خواسته شد قیمت پیشنهادیشان را مشخص کنند و از طرف دیگر، از کسانی که لیوان نداشتند هم خواسته شد تا حداکثر قیمتی که حاضرند بپردازند را اعلام کنند
👈دارندگان لیوان به طور میانگین قیمت 7 دلار را برای لیوانها تعیین کردند، ولی گروهی که لیوان نداشتند، اعلام کردند تا نهایتاً 2 و نیم دلار حاضرند برای خرید لیوان بپردازند
👈این پژوهش بار دیگر ثابت کرد انسانها ارزش چیزی که در اختیار دارند را بیشتر از واقعیت آن ارزیابی میکنند، چون اصولاً دوست ندارند آن را از دست بدهند
👈برای همین است که یک ضربالمثل قدیمی میگوید: یک پرنده در دست، بهتر از دو پرنده روی درخت است
👈این ضربالمثل به ما تاکید میکند که نباید هنگام تصمیمگیری صرفاً به از دست دادن چیزی که داریم، فکر کنیم، بلکه باید به این موضوع بپردازیم که در قبال چیزی که از دست میدهیم، چه چیزی به دست میآوریم؟
👈در حقیقت، یادمان باشد که هر تصمیمی که میگیریم، نوعی «بده بستان» در آن نهفته است که مجموع آن «بده بستان» باید به نفعمان باشد نه صرفاً چیزی که از دست میدهیم یا به دست میآوریم
@bazaryabimodern1987
🔴▪️ چرا هوش کلامی مهم است؟
@bazaryabimodern1987
⭕️ بخش مهمی از ارتباطات ما در طول روز، کلامی است. ما در طول روز با خانواده، سرکار، همکاران، هم کلاسی ها، همسر و بچه هایمان و آدم های اطرافمان (مثلاً در اتوبوس و مترو و تاکسی) و همجنین فروشندگان و مشتریان صحبت می کنیم.
✅ بنابراین لازم است برای تقویت این مهارتمان وقت بگذاریم و تمرین کنیم.
برایان تریسی می گوید: 85% موفقیت افراد به این دلیل هست که آنها ارتباطات و نوع مهارتهای ارتباطی خودشان را به شدت ارتقا دادند.
👈 بنابراین می بینیم که یکی از ارکان موفقیت افراد موفق، همین ارتباطات خوب کلامی شان است.
@bazaryabimodern1987
💢در باب اهمیت مشترییابی
@bazaryabimodern1987
👈تلاش مستمر برای یافتن مشتریان جدید، یکی از رموز اصلی موفقیت در فروش است. برای همین، اگر در این کار شکست بخوریم، در مابقی ابعاد فروشندگی هم شکست میخوریم
👈برای درک بهتر این واقعیت، فروشندهای را فرض کنید که توانایی بالایی در مذاکره و معرفی محصولات شرکت دارد، اما حوصلۀ مشترییابی را ندارد
👈به نظرتان وقتی تعداد مشتریان جدیدی که این فروشنده باید با آنها وارد تعامل بشود، به اندازۀ کافی زیاد نیست، آیا مهارت بالای فروشنده در مذاکره و معرفی محصول به دردش میخورد؟
👈برای همین است که فروشندگان حرفهای، بیش از هر مهارتی، روی تقویت مهارت مشترییابیشان تمرکز میکنند و هیچ وقت تلاششان برای مشترییابی را کاهش نمیدهند
👈در حقیقت، فروشندگان آماتور وقتی تعداد مشتریان کنونیشان افزایش مییابد و پورسانت خوبی گیرشان میآید، دست از مشترییابی بر میدارند
👈ولی فروشندگان حرفهای به خوبی میدانند که فروش مثل جریان آب از یک سد است و مخزن این سد به وسیلۀ مشترییابی پر میشود
👈برای همین هر چقدر هم که در تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل موفق باشند، باز هم میدانند که نباید اجازه بدهند مخزن سد فروششان خالی شود. به همین دلیل، هیچ وقت از مشترییابی غافل نمیشوند
@bazaryabimodern1987
فروشندگی نیازمند مهارتهای اساسی زیر است:👇
@bazaryabimodern1987
مهارت فروش اول ⬅️ علاقه به ماهیت فروش
مهارت فروش دوم ⬅️ شخصیت برونگرا و اجتماعی
مهارت فروش سوم ⬅️ اعتماد به نفس در سخنوری
مهارت فروش چهارم ⬅️ قدرت ارائه قوی
مهارت فروش پنجم ⬅️ درجه ای بالا از خود انگیختگی
مهارت فروش ششم ⬅️ جاه طلبی
مهارت فروش هفتم ⬅️ انعطاف پذیری بالا
مهارت فروش هشتم ⬅️ روابط عمومی در حد عالی
مهارت فروش نهم ⬅️ قابلیت شنود دقیق
مهارت فروش دهم ⬅️ شخصیت فردی و گروهی
@bazaryabimodern1987
![]() |