MARKETING MODERN
 
 
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای
 

💢چهار قانون انگیزه‌بخشی
@bazaryabimodern1987
1️⃣قانون سبک رهبری
رهبران عالی سبک رهبری‌شان را بر اساس شخصیت و سبک کاری زیردستان‌شان تغییر می‌دهند. مثلاً اگر متوجه شوند قرار است رهبری عده‌ای کارمند باهوش و حرفه‌ای را بر عهده بگیرند، از سبک رهبری مشارکتی استفاده می‌کنند ولی اگر قرار است رهبری عده‌ای کارگر ساده را عهده‌دار شوند، سراغ رهبری اقتدارگرا می‌روند
2️⃣قانون پاداش
رهبران عالی به خوبی می‌دانند که پاداش، مهم‌ترین عامل در انگیزه‌بخشی است. برای همین، همیشه به این فکر می‌کنند که باید به چه رفتارهایی پاداش بدهند؟ و رفتارهای زیردستان‌شان را چگونه ارزیابی کنند؟
3️⃣قانون شرایط سازمانی
رهبران عالی به این موضوع ایمان دارند که شرایط و محیط سازمان نقش به‌سزایی روی انگیزۀ افراد دارد. برای همین، همواره تلاش می‌کنند تا محیطی سالم، پرانرژی، شاد و دوستانه را فراهم کنند
4️⃣قانون ساختار کار
رهبران عالی به خوبی می‌دانند خیلی وقت‌ها نوع کاری که به افرادشان واگذار می‌کنند، روی انگیزۀ آنها اثر مستقیم می‌گذارد. برای همین، تلاش می‌کنند تا اهمیت کاری که هر فرد انجام می‌دهد را برای او توضیح بدهند، حتی اگر آن کار یک کار ساده و پیش پا افتاده باشد
@bazaryabimodern1987


برچسب‌ها: بازاریابی, کسب و کار, فروش, بازرگانی
 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 

💢مدیریت درون‌سو
@bazaryabimodern1987
👈یکی از شیوه‌های جالب مدیریت در آمازون، شیوه‌ای است که بزوس به آن «مدیریت درون‌سو» می‌گوید که هدف آن «انسانی‌تر کردن مدیریت در شرکت‌های تجاری است». بزوس برای اجرای این روش مدیریت از سه استراتژی زیر استفاده می‌کند:
1️⃣پیشرفت فردی
👈آمازون 95 درصد از شهریۀ ادامۀ تحصیل کارمندانش و حضور آنها در دوره‌های آموزشی را پرداخت می‌کند. جالب اینجاست که آمازون به این موضوع کاری ندارد که آیا آن دورۀ آموزشی برای شرکت مفید است یا صرفاً کارمند به آن موضوع علاقه‌ دارد
👈تنها موضوعی که آمازون به آن فکر می‌کند، پیشرفت فردی کارمندانی است که شاید حتی به زودی آمازون را ترک کنند
👈در حقیقت، آمازون به موضوع پیشرفت فردی کارکنانش به دید یک اقدام بشردوستانه نگاه می‌کند، نه یک اقدام تجاری
2️⃣کناره‌گیری با حقوق
👈آمازون به برخی از کارمندان خود که عملکرد خوبی ندارند یا انگیزه‌شان را از دست داده‌اند، پیشنهاد می‌کند با دریافت حقوق و مزایای باقیمانده از مدت قراردادشان، شرکت را ترک کنند
👈بزوس معتقد است تشویق کارمند نامناسب به ترک شرکت، بدون آن که بخواهیم با اخراج کردن به او فشار بیاوریم، یک روش انسانی در مدیریت است که هم به نفع شرکت و هم به نفع کارمند است
3️⃣مرکز ارتباطات مجازی
👈این مرکز به کارمندان شرکت کمک می‌کند تا بعضی از کارهایشان را از خانه پیگیری کنند. در نتیجه، هر وقت کارمند احساس کرد خسته است یا حوصلۀ ماندن در شرکت را ندارد، می‌تواند به خانه برود و کارش را از طریق مرکز ارتباطات مجازی انجام بدهد
👈بزوس معتقد است این قبیل انعطاف‌پذیری‌هاست که باعث می‌شود کارمندان با جان و دل برای شما کار کنند و به شرکت شما وفادار بمانند
@bazaryabimodern1987


برچسب‌ها: بازاریابی, فن بیان, مقاله سبک روح, کارآفرینی
 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 

💢برای موفقیت در فروش، محصول‌تان را فراموش کنید
@bazaryabimodern1987
👈خیلی از فروشنده‌ها موفقیت در فروش را معادل موفقیت در متقاعد کردن مشتری می‌دانند. برای همین، وقتی سراغ مشتری می‌روند تلاش می‌کنند با معرفی مزایا و منافع محصول، او را متقاعد کنند آن را بخرد
👈این دسته از فروشندگان با در نظر گرفتن فرضیه فوق، اصولاً روی یک موضوع تمرکز می‌کنند: معرفی هر چه بهتر و جذاب‌تر محصول یا خدمتی که می‌فروشند
👈وقتی در فرایند فروش صرفاً روی متقاعد کردن مشتری برای خوب بودن محصول‌مان تمرکز می‌کنیم، مشتری و نیازها، خواسته‌ها، نگرانی‌ها و مشکلات او را به طور کامل فراموش می‌کنیم
👈در نتیجه، هر چقدر هم که محصول‌مان را خوب و جذاب معرفی کنیم، باز هم نمی‌توانیم مشتری را متقاعد کنیم آن را بخرد
👈برای همین است که فروشندگان موفق و حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که برای موفقیت در فروش به جای تمرکز روی محصول یا خدمت‌شان باید روی مشتری تمرکز کنند
👈به همین دلیل، وقتی وارد فرایند فروش می‌شوند، به جای معرفی محصولی که می‌فروشند، تلاش می‌کنند بین محصول‌ و نیازهای مشتری رابطه برقرار کنند
👈پس همیشه این قانون را به یاد داشته باشیم: فروش به این معنا نیست که مشتری را با معرفی جذاب ویژگی‌های فنی محصول‌مان متقاعد کنیم، بلکه به این معناست که باید با معرفی محصول به عنوان حلّال مشکلات مشتری و برآورده‌کنندۀ نیازهای او، عاشق محصول‌مان کنیم
@bazaryabimodern1987

 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 

💢6 استراتژی تغییر نگرش مشتریان
@bazaryabimodern1987
1️⃣استراتژی محرک مطلوب
🔸در این استراتژی، محصول‌مان را با یک «محرک مطلوب» مرتبط می‌کنیم. برای مثال، شرکت اَکس توانسته با مرتبط کردن دئودورانت‌های مردانه‌اش با «جذابیت مردان برای زنان»، احساسات مردان نسبت به محصولش را تغییر بدهد
2️⃣استراتژی شخصیت محبوب
🔸در این استراتژی، محصول‌مان را با یک «شخصیت محبوب» واقعی یا خیالی مرتبط می‌کنیم. برای مثال، دوراسِل محصولش را به یک خرگوش دوست‌داشتنی مرتبط کرده و از این طریق، احساسات مشتریان نسبت به باتری‌هایش را تغییر داده است
3️⃣استراتژی افزایش برخورد
🔸این استراتژی ریشه در این واقعیت دارد که هر چه محصولی بیشتر در دید مشتری باشد، علاقه مشتری به آن بیشتر می‌شود. بر همین اساس، شرکت‌ها سعی می‌کنند با کمک تبلیغات خلاقانه داخل فروشگاهی، میزان در دیدن بودن محصول‌شان را افزایش بدهند و از این طریق، احساسات مشتری نسبت به محصول را تغییر بدهند
4️⃣استراتژی امتحان کن، دوستش خواهی داشت
🔸طبق این استراتژی، وقتی مشتری محصول خوبی را امتحان کند، عاشق آن می‌شود و قطعا آن را یا در همان زمان یا در آینده می‌خرد. برای همین، شرکت‌ها سعی می‌کنند به هر نحوی که شده مشتریان هدف‌شان را راضی کنند تا محصول‌شان را امتحان کنند
5️⃣تغییر عقاید
🔸در این استراتژی، با کمک بازاریابی محتوا، عقاید مشتریان نسبت به محصول را تغییر می‌دهیم. برای مثال، انجمن تولیدکنندگان آب میوه در آمریکا توانسته با کمک بازاریابی محتوا و معرفی مزایای آب میوه‌های مختلف، آب میوه را به یکی از عناصر اصلی سفره مردم این کشور تبدیل کند
6️⃣ایجاد نیازهای شخصی جدید
🔸در این استراتژی، محصول‌مان را به گونه‌ای معرفی می‌کنیم که می‌تواند به جای یک نیاز مشتری، چندین نیاز او را برآورده کند. برای مثال، شرکت کیندِر توانسته با تمرکز بر مرتبط کردن محصول تخم‌مرغ شانسی با سه نیاز «سرگرمی»، «هیجان» و «رفع موقت گشنگی»، نگرش مشتریان نسبت به محصولش را تغییر بدهد
@bazaryabimodern1987

 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 

🔴▪️شرکت‌ها هنوز با واژه "محصولات ما" شروع می‌کنند و بعد می‌پرسند: "بازار ما" کجاست؟
@bazaryabimodern1987
🔺بازاریابی واقعی آن است که شرکت سیرز انجام می‌دهد؛ سیرز کار را با مشتری، جمعیت‌شناسی، نیازها و ارزش‌هایش شروع می‌کند. سیرز نمی‌پرسد چه می‌خواهیم بفروشیم؟ می‌پرسد مشتری چه می‌خواهد بخرد؟ نمی‌گوید این کاری است که محصولات یا خدمات ما انجام می‌دهد. می‌گوید این‌ها ارزش‌ها و نیازهایی است که مشتری می‌خواهد ارضا شوند. از این منظر، فروش و بازاریابی دو مقوله متناقض‌اند؛ نه مترادف و نه مکمل.
🔻سیرز، فروشگاه خرده فروشی آمریکایی و چندملیتی است که در حال حاضر مالک ۲۲۴۸ فروشگاه زنجیره‌ای در ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک می‌باشد.
@bazaryabimodern1987

 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 

🔴▪️مشتری احتمالی مناسب ویژگی‌هایی دارد که می‌توان آن‌ها را این‌گونه طبقه‌بندی کرد:
@bazaryabimodern1987
🔰 زمان‌بندی: مشتری احتمالی نیازی واقعی دارد که توسط محصولات و خدمات شما برآورده می‌شود و هم‌اکنون این نیاز وجود دارد.
🔰مشکل: مشتری احتمالی مشکلی شفاف و مشخص دارد که محصول و خدمت شما آن‌ را حل می‌کند.
🔰 ارزش: مشتری احتمالی هدف مشخصی دارد که با کمک محصولات و خدمات شما با هزینه‌ای بسیار کم‌تر از ارزش خود هدف، می‌تواند به آن دست یابد.
🔰درد: مشتری ناراضی است یا ناخرسندی‌هایی‌ دارد که برطرف کردن آن‌ها از عهده محصولات و خدمات شما ساخته است.
🔰 نتیجه: مشتری احتمالی نیازی دارد یا می‌خواهد به نتایج مشخصی دست یابد و محصولات و خدمات شما باعث می‌شود که سریع‌تر، بهتر و ارزان‌تر به آن نتیجه دست یابد و بدون استفاده از این محصولات و خدمات چنین امکانی برایش میسر نمی‌شد.
↙️شفافیت مهم‌ترین عامل در هر شرایطی است. هم شما و هم مشتری احتمالی باید به‌ وضوح بدانید که چه نیاز، مشکل، هدف، نتیجه یا دردی وجود دارد و چرا محصول یا خدمت شما روشی مقرون‌به‌صرفه برای مواجهه با آن‌ها است.
@bazaryabimodern1987

 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 

🔴قوانین میلیون دلاری
@bazaryabimodern1987
1⃣هیچوقت چیزی را که خودتان نمی‌خرید به دیگران نفروشید.
2⃣هرگز برای کسی که به او احترام نمی‌گذارید کار نکنید.
3⃣فقط با کسانی کار کنید که از کار کردن با آن‌ها لذت می‌برید.
@bazaryabimodern1987

 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 

نکات موفق فروش

@bazaryabimodern1987
📍اولین گام موفقیت، این است که بتوانی موفقیت دیگران را تحمل کنی

📍دومین گام موفقیت، این است که بتوانی موفقیت دیگران را تحسین کنی

📍سومین گام موفقیت، این است که بتوانی موفقیت دیگران را تقلید کنی

📍 آخرین گام موفقیت این است که بتوانی به شیوه خودت موفق شوی...

📍ماه را نشانه بگیرید، اگر به هدف نزنید، حتما یکی از ستاره ها را خواهید زد
نترسید و ماه رو نشانه بگیرید💎
@bazaryabimodern1987

 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 

🔴▪️ اجزای اصلی مذاکره چیست ؟
@bazaryabimodern1987
1️⃣ اطلاعات: طرفی که بهترین درک و شناخت را از آنچه باید انجام شود دارا باشد، قدرت
بیشتری در مذاکره دارد.

2️⃣ زمان: طرفی که از نظر وقت در تنگنا نباشد، کار خود را بهتر انجام می دهد. هیچ وقت
در تنگنای وقت مذاکره نکنید و اجازه ندهید طرف مقابل احساس کند در تنگنای وقت
هستید.

3️⃣ قدرت: هیچ وقت قدرت را به طرف مقابل واگذار نکنید.
@bazaryabimodern1987

 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 

🔴▪️ تکنیک های مذاکره
@bazaryabimodern1987
1️⃣هیچگاه اولین پیشنهاد را شما ندهید
2️⃣همیشه دو خریدار را در کنار هم قرار دهید
3️⃣همیشه قیمت بالاتری بدهید
4️⃣هیچگاه خود را مشتاق نشان ندهید
5️⃣ همیشه برای ترک مذاکره آماده باشید
6️⃣ فکر کنید که طرف معامله به شما نیاز دارد
7️⃣ یاد بگیرید که ساکت بمانید
8️⃣ در مورد همه چیز تحقیق کنید
9️⃣ هیچگاه در وسط کار مذاکره را بر هم نزنید
🔟 همیشه مودب باشید
@bazaryabimodern1987

 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 
مطالب قدیمی‌تر
  بالا