MARKETING MODERN
|
||
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای |
هرگز برای فرار از بیکاری، شغل فروشندگی را انتخاب نکنید❗️
@bazaryabimodern1987
فروشندگی نیازمند مهارتهای اساسی زیر است:👇
مهارت فروش اول ⬅️ علاقه به ماهیت فروش
مهارت فروش دوم ⬅️ شخصیت برونگرا و اجتماعی
مهارت فروش سوم ⬅️ اعتماد به نفس در سخنوری
مهارت فروش چهارم ⬅️ قدرت ارائه قوی
مهارت فروش پنجم ⬅️ درجه ای بالا از خود انگیختگی
مهارت فروش ششم ⬅️ جاه طلبی
مهارت فروش هفتم ⬅️ انعطاف پذیری بالا
مهارت فروش هشتم ⬅️ روابط عمومی در حد عالی
مهارت فروش نهم ⬅️ قابلیت شنود دقیق
مهارت فروش دهم ⬅️ شخصیت فردی و گروهی
@bazaryabimodern1987
💢13 رفتار پسندیدۀ یک فروشنده
@bazaryabimodern1987
1-اعتدال در غذا خوردن به این معنا که در طول روز نه خیلی گرسنه بمانید نه خیلی غذا بخورید
2-زمانی سکوتتان را بشکنید و حرف بزنید که میتوانید ارزش متمایزی را برای شنوندگان بیافرینید
3-نظم داشته باشید و تحت هر شرایطی به برنامۀ منظمتان پایبند باشید
4-برای اجرای تصمیماتتان بیش از اندازه فکر نکنید. سراغ اجرا بروید و در طول اجرا، برنامهتان را بهبود بدهید
5-تا جای ممکن جلوی هدر رفت منابعتان را بگیرید، حتی اگر این کار باعث نارضایتی اطرافیان میشود
6-هیچ وقت زمانتان را هدر ندهید و در هر حالتی مشغول یک کار ارزشمند باشید
7-همیشه صادق و درستکار باشید و به تعهدتان عمل کنید
8-هیچ وقت از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنید و عواقب کارتان را بپذیرید
9-در هر کاری میانهروی کنید و از افراط بپرهیزید
10-هیچ وقت شلختگی را تحمل نکنید، چه شلختگی در پوششتان و چه شلختگی در کارهایتان را
11-در هر حالتی آرامشتان را حفظ کنید و اجازه ندهید مسائل بیاهمیت و غیرمنتظره، تمرکزتان را به هم بزند
12-هیچ وقت از روی هوا و هوس شخصی تصمیم نگیرید و در تصمیمگیریتان احساسات را کنار بگذارید
13-همیشه فروتن باشید و بدانید چیزهای زیادی وجود دارد که باید یاد بگیرید
@bazaryabimodern1987
چند تکنیک مؤثر در بازاریابی تلفنی
📌 در زیر چند تکنیکی را که بازاریابی تلفنی را اثربخش و موفق مینماید، شرح میدهیم :
@bazaryabimodern1987
1️⃣ تکنیک اول :
قبل از تماس تلفنی هدف خود را مشخص و مکتوب کنید. شما باید برای پاسخ های احتمالی طرف مقابل چندین راه و پیشنهاد جایگزین داشته باشید. ازآنجاکه بازاریابی تلفنی هم میتواند نوعی مذاکره باشد پس باید قبل از برقراری تماس برنامهریزی کنید و هدف داشته باشید. دقت کنید که پشت تلفن شما زمان زیادی را برای فکر کردن در اختیار ندارید به همین دلیل است که باید از قبل خود را برای جواب به هر جملهای آماده کنید.
2️⃣ تکنیک دوم :
همیشه یک کاغذ و قلم کنار تلفن آماده بگذارید با این کار علاوه بر اینکه میتوانید در حین صحبت نوت برداری کنید، درصورتی که نیاز شد تا شماره یا آدرسی را یادداشت کنید، مشتری و مخاطب خود را معطل نکردهاید. منتظر نگه داشتن مشتری در پشت تلفن چندین برابر مخرب تر از معطل نگهداشتن مخاطب به صورت حضوری است.
3️⃣ تکنیک سوم :
درست است که در بازاریابی تلفنی مخاطب چهره و رفتار شما را نمی بیند ولی سعی کنید در پشت تلفن از زبان بدن برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطب استفاده کنید. از معایب عمده بازاریابی تلفنی عدم امکان برقراری تماس چشمی، لبخند و عدم کمک گرفتن از حرکات دست ها برای متقاعدسازی است. عمده ابزار برای تماس تلفنی فقط همان صدا و لحن گفتگوکننده است. پس باید هرچه بیشتر با شور و هیجان و با لحن مثبت و پرانرژی صحبت کنید.
4️⃣ تکنیک چهارم :
متنی را از قبل برای مفاد بازاریابی تلفنی خود آماده کنید. این متن باید شامل ویژگیهای محصولی که میخواهید معرفی کنید و مزیت های رقابتی کالا و کسب و کارتان باشد. باید از این متن به صورت حرفهای پشت تلفن استفاده کنید به گونهای که مشتری متوجه روخوانی کردن شما و آماده بودن متن نشود.
5️⃣ تکنیک پنجم :
اگر مذاکره تلفنی شما اهمیت بسیار بالایی دارد و یا با فرد مهمی برای اولین بار قرار است صحبت کنید سعی کنید تماس تلفنی شما به صورت ایستاده باشد. در حالت ایستاده بدن آدرنالین بیشتری را وارد خون کرده و باعث میشود شما تسلط بیشتری را در مقایسه باحالت نشسته داشته باشید.
6️⃣ تکنیک ششم :
سعی کنید از انجام دادن کارهای جانبی و اضافی مثل خوردن خوراکی، سیگار کشیدن، روزنامه خواندن و… در حین تماس خودداری کنید. این قبیل کارها حواس پرتی شما را تشدید کرده و موجب تعلل در پاسخگویی به مخاطب میشود.
7️⃣ تکنیک هفتم :
در صحبت کردن کاملاً با حوصله باشید. انحصار کلام را بشکنید و به مخاطب اجازه گفتگو کردن بدهید. ادب و نزاکت را رعایت کنید و به آداب و عقیده مشتری خود احترام بگذارید.💎
@bazaryabimodern1987
🔴▪️ چطور بر ترس قرار گرفتن در برابر دوربین پخش زنده غلبه کنیم؟
@bazaryabimodern1987
💢 بر مخاطب تمرکز داشته باشید . . . نه خودتان
📍 اگر در میانه برنامه به این نتیجه رسیدید که تمرکز شما به جای مخاطب بر روی خودتان است. عدم لرزش صدا، نکاتی که باید مطرح کنید، اینکه در جلوی دوربین چگونه به نظر برسید و ... باید به یاد داشته باشید که احتمالا زیاد مهمترین مرکز توجه خود را از دست می دهید و آن هم چیزی نیست جز مخاطب شما. باید همواره به یاد داشته باشید که هدف اصلی در اینجا شما نیستید، بلکه ارائه یک خدمت به مخاطب شماست.
👈 پیش از آغاز برنامه زمانی برای شناسایی نیازهای مخاطب صرف کنید، اینکه بزرگترین نیازهای وی چیست؟ اینکه آنها نیاز به فائق آمدن و حل کردن چه چیزهایی دارند؟ اینکه در واقع نیاز دارند چه چیزی از شما بشنوند؟
📌 اینکه بخوبی بدانید به چه صورت می توانید برای مخاطب مفید واقع شوید، به شما کمک می کند تا بهتر و بیشتر روی خود مسلط باشید و برنامه زنده خوبی را اجرا کنید.
@bazaryabimodern1987
![]() |