MARKETING MODERN
|
||
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای |
🔴▪️شما و طرف مقابلتان به صورت لفظی به توافق نهایی رسیده اید اما ناگهان, طرف مقابل دبه میکند” و میگوید (ما زیاد مطمئن نیستیم این شرایط به نفع ما باشد یا نه… فکر کنم اینبار نتونیم به توافق برسیم.)
@bazaryabimodern1987
❇️یعنی : طرف مقابل شما احساس میکند شما اشتیاق زیادی برای انجام معامله دارید و نمیخواهید هرطور شده این معامله و مذاکره بی سرانجام رها شود بنابراین از اشتیاق شما سوءاستفاده میکند و میخواهد شرایط را هرطور شده بیشتر به نفع خودش تمام کند
❌واکنش غلط :
طرف مقابل : ما مطمئن نیستیم اینبار مذاکره به نفع ما باشد
شما : چه خدمات دیگری مایلید انجام دهیم تا به توافق دوطرفه برسیم؟
طرف مقابل : اگر 6 ماه خدمات پس از فروش رایگان نیز به محصول بیفزایید به نظر معامله معقولی باشد
✅واکنش صحیح :
طرف مقابل : ما مطمئن نیستیم اینبار مذاکره به نفع ما باشد
شما : چه چیزی باعث شده چنین فکری کنید؟
طرف مقابل : ممممم…. به نظرمان قیمت خیلی بالاست
شما : مشکلی نداره، من بهترین قیمت را پیشنهاد دادم اجازه دهید از طریق برگشت سرمایه برایتان توضیح دهم چرا این قیمت کمتر از ارزش محصول برای خرید است.
@bazaryabimodern1987
💢شش ابزار کارآمد بازاریابی محتوایی
@bazaryabimodern1987
👈64 درصد شرکتهای صنعتی، پژوهشهای موردی (Case Study) را موثرترین تاکتیک بازاریابی محتوایی قلمداد میکنند
👈61 درصد شرکتهای صنعتی، برگزاری وبینار و ارائه پادکست را جزء ابزارهای موثر در بازاریابی محتوایی به حساب میآورند
👈59 درصد شرکتهای صنعتی، وبلاگنویسی را ابزاری مناسب برای بازاریابی محتوایی میدانند
👈58 درصد شرکتهای صنعتی در بازاریابی محتواییشان از محتوای ویدیویی استفاده میکنند
👈58 درصد شرکتهای صنعتی برای بازاریابی محتوایی از ابزار خبرنامه کمک میگیرند
@bazaryabimodern1987
9 زبان بدن که شمارو کاریزماتیک نشون میده :
@bazaryabimodern1987
1- موقع صحبت کردن صاف بایستید و راه بروید.
صاف نگه داشتن بدن و قوز نکردن، شانه های رو به عقب و بالا نگه داشتن سر باعث می شود به چشم دیگران با اعتماد بنفس بیایید.
2- موقع ایستادن، پاهایتان را از هم فاصله بدهید
وقتی می ایستید و پاهایتان را به هم می چسبانید احساس عدم اطمینان و تردید را به مخاطب القا می کنید
3- درجه صدایتان را پایین بیاورید
4- درست دست دادن را یاد بگیرید
5- ژست قدرتمندی به خودتان بگیرید
تحقیقات انجام شده نشان می دهند که کمتر از دو دقیقه بعد از اینکه شما ژست و حالت پر قدرتی به خودتان می گیرید، ترشح هورمون استرس یعنی کورتیزول در بدن شما کاهش پیدا می کند.
6- تماس چشمی مثبت را با مخاطبتان حفظ کنید.
7- موقع حرف زدن از دستهایتان استفاده کنید.
8- لبخند بزنید.
9- به موفقیت هایتان در گذشته فکر کنید
به یاد بیاورید که در روز موفقیتتان چطور به نظر می رسید و صدا و لحن صحبت کردنتان چگونه بود. یادآوری این احساس واقعی به شما کمک می کند تا همان حالتها را به خودتان بگیرید.
@bazaryabimodern1987
💢پنج راه افزایش بهرهوری مدیریتی
@bazaryabimodern1987
1️⃣کارهایی که در آن مهارت دارید را خودتان انجام بدهید و کارهایی که در آن مهارت ندارید را به دیگران تفویض کنید. با این روش، سرعت و کیفیت کارهایی که انجام میدهید به شدت افزایش مییابد
2️⃣روی آموزش و یادگیری زیردستانتان تمرکز کنید تا مهارت و تجربهشان به سطح برسد که بتوانید کارهای مختلفتان را به آنها تفویض کنید. هر چقدر بتوانید وظایف فرعیتان را به دیگران بسپارید، وقت، انرژی و منابع بیشتری برای انجام وظایف اصلیتان در اختیار خواهید داشت
3️⃣به عنوان یک رهبر قرار نیست همۀ کارهای کسب و کارتان را خودتان انجام بدهید. پس صرفاً روی کارها، وظایف و برنامههای اصلی تمرکز کنید و وسواس فکری دخالت در هر کاری را کنار بگذارید
4️⃣این که یک سری کارها را از قبل انجام میدهید، دلیل نمیشود که آنها را در آینده هم انجام بدهید. پس هر از چند وقتی کارهایی که انجام میدهید را مرور و کارهای غیرضروری و غیرمفید را کنار بگذارید
5️⃣فعالیتهایی که باید انجام بدهید را تا حد امکان سادهسازی کنید، به این معنا که گامهای غیرضروری آن را حذف کنید. مثلاً لازم نیست برای هر موضوعی یک کمیتۀ کاری تشکیل بدهید
@bazaryabimodern1987
💢فروش انطباقی چیست؟
@bazaryabimodern1987
👈فروش انطباقی (Adaptive selling) استراتژیای در فروش است که در آن فروشنده روش فروش خود و حتی نوع ادبیات خود را با در نظر گرفتن سه معیار زیر تغییر میدهد:
1️⃣موقعیت فروش
2️⃣نیاز و مشکل مشتری
3️⃣بازخوردهای مشتری
👈برای مثال، فرض کنید که یک فروشنده تجهیزات پزشکی میخواهد از استراتژی فروش انطباقی استفاده کند. برای این منظور، او باید روش فروش خود را به صورت زیر طراحی کند:
1️⃣موقعیت فروش: اگر مشتری برای بار اول میخواهد تجهیزات ما را بخرد، باید روی منافع محصول تمرکز کنیم، ولی اگر مشتری میخواهد محصولمان را جایگزین محصول رقیب کند باید روی مزایای آن تمرکز کنیم
2️⃣نیاز و مشکل مشتری: اگر مشتری یک بیمارستان بزرگ است و از محصول ما به دفعات زیادی در روز استفاده میکند، باید روی ارائه خدمات پس از فروش و رفع سریع خرابی محصول تمرکز کنیم، ولی اگر مشتری یک کلینیک پزشکی کوچک است، باید روی ارائه آموزش کافی به پرسنل کلینیک تمرکز کنیم
3️⃣بازخوردهای مشتری: اگر مشتری بیشتر درباره احتمال خرابی محصول سوال میپرسد، باید بیشتر درباره وضعیت گارانتی و خدمات پس از فروشمان توضیح بدهیم، ولی اگر مشتری بیشتر درباره قیمت محصول میپرسد، باید بیشتر درباره طرحهای خرید اقساطی محصول یا تخفیف احتمالی توضیح بدهیم
@bazaryabimodern1987
📌روح سازمان چگونه شکل می گیرد؟
@bazaryabimodern1987
💢روح هر سازمان از بالا در آن دمیده میشود!
🔸تنها گواه بر صداقت وجدیت یک مدیر و رهبر، پافشاری بیچون و چرای او بر صداقت است. مهمتر از همه این است که این موضوع باید در تصمیم گیریهای مجموعه مدیریتی او متجلی شود؛ زیرا از طریق صداقت و منش است که مدیریت و رهبری اعمال میگردد.
🔸شخصیت است که الگو میسازد و مورد تقلید قرار میگیرد، شخصیت چیزی نیست که کسی بتواند مردم را در مورد آن بفریبد. کسانی که با آنها کار میکنیم به ویژه زیردستان طی چند هفته به خوبی در مییابند که آیا مدیرشان صداقت دارد یا خیر؛ چه بسا در بسیاری از کاستیها آنها را ببخشند: در عدم توانایی و کفایت، احساس ناامنی، یا حتی بدخلقی؛ اما نداشتن صداقت را بر او نمیبخشند. همچنین مدیر ارشد را نمیبخشند که او را انتخاب کرده است.
🔸این قاعده به ویژه در خصوص افرادی که در راس سازمان هستند مصداق پیدا میکند، چرا که روح یک سازمان از بالا در آن دمیده میشود. اگر در یک سازمان روحیه قوی حاکم باشد بیتردید دلیل آن روحیه افراد بالادست است. اگر روحیه این افراد دچار انحطاط باشد دلیل آن چیزی نخواهد بود جز فساد از بالا، چنانچه ضرب المثلی میگوید: "درخت از سرشاخه می خشکد."
✴️ هیچ فردی را نباید در مسندی بزرگ نشاند مگر آن که مدیران عالی اراده کرده باشد شخصیت و منش او سرمشق و الگوی زیردستان شود.
پس وقتی به شما شغلی پیشنهاد میشود، شخصیت رهبر و مدیرعامل و مدیران ارشد را ارزیابی کنید وخود را در کنار انسانهایی قرار دهید که پایبند اصول هستند.
@bazaryabimodern1987
![]() |