MARKETING MODERN
|
||
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای |
🔴▪️7 رمز پنهان برای فروش موفق
@bazaryabimodern1987
1️⃣گزینش هدف (هدفگذاری)
2️⃣یک برنامه فروش را دنبال کنید
همه پزشکان بزرگ، وکلای بزرگ، تکنسینهای بزرگ و کسانی که فروش بزرگی دارند، در یک چیز مشترکند، آنها همگی برنامهای را که شامل سوال کردن و گوش دادن به مشتریان است، دنبال میکنند.
3️⃣به مشتریان اجازه انتخاب بدهید
4️⃣تمرین فروش کنید
5️⃣هرگز به فروشندگان خود به عنوان ابزار فروش نگاه نکنید
6️⃣به همه مشتریان توجه کنید
7️⃣با ابرستارهها احاطه شوید
توقع مشتریان همواره بسیار زیاد است و رقابت بین مشتریان هرگز شدید نیست. روزی خواهد آمد که دیگر کالاها برای مشتریان ایجاد انگیزه نمیکنند، در آن زمان کارکنان شما نباید کوتاه یا بلند باشند.
@bazaryabimodern1987
🔴▪️۱۵ راز افرادی که متقاعد کردن دیگران را خوب بلدند
@bazaryabimodern1987
⭕️اصولا به کسی میگویند آدم خوش سر و زبان که قادر باشد با چهار کلام حرف زدن آدمهای دیگر را متقاعد کند کاری که او میخواهد را انجام دهند.
سلاح مخفی این افراد «جایکردن خود در دل دیگران» است. با همین زبان ۱۰ سانتیمتریشان کاری میکنند که نه تنها شیفتهی نظراتشان بشوید، بلکه کشته و مردهی خودشان هم بشوید.
لابد میپرسید رازشان چیست؟
🔻مخاطب خودشان را میشناسند
🔺با آدمها اتصال برقرار میکنند
🔻سعی نمیکنند حرفشان را زورکی به کرسی بنشانند
🔺مثل موش ترسو نیستند
🔻از زبان بدن مثبت استفاده میکنند
🔺واضح و دقیق حرف میزنند
🔻کاربن نیستند؛خود اورجینالشان هستند
🔺نظرات دیگران را تصدیق میکنند
🔻سؤالهای خوبی میپرسند
🔺تصویرسازی میکنند
🔻همان اول کار جلوهی قدرتمندی از خود به جا میگذارند
🔺میدانند کِی باید عقبنشینی کنند
🔻آدمها را به اسم صدا میزنند
🔺آدمهای حالبِدهای هستند
🔻لبخند میزنند
@bazaryabimodern1987
🔴▪️ملاحظاتی پیرامون آخرین لحظههاي حساس مذاکره
@bazaryabimodern1987
⭕️لحظه هاي آخر مذاکره که منافع حیاتی براي طرفین درمیان است، نقش تعیین کننده اي در نتیجه مذاکرات دارد و اشتباه از سوي هریک از طرفین می تواند بسیار خطرناك باشد.
🔻عمده مشکلاتی که در این مرحله رخ می دهد ناشی از خستگی افراد و تعجیل در به پایان رساندن مذاکره است. حتی خبره ترین مذاکره کنندگان ممکن است دچار خستگی شوند و با بروز خستگی:
🔸دقت، فداي سرعت و تعجیل می شود. د
🔸در این وضعیت معمولا جزئیات به چشم نمی آید.
🔸ممکن است یک طرف در مورد نتیجه بخش بودن آن همه تلاش و کار، به تردید افتد.
🔺در مذاکرهها معمولا طرفین از عنصر خستگی به عنوان یک تاکتیک بهره برداري می کنند. طرفی که بر خستگی غلبه کند، پیروز میدان است.
ایجاد یک احساس نادرست از فوریت کار در ذهن طرف مقابل، می تواند حربه موفقی در تمام کردن یک مذاکره به نفع طرف دیگر باشد.
@bazaryabimodern1987
🔴▪️ده نکته مهم برای موفقیت در مدیریت
@bazaryabimodern1987
1️⃣همگام بودن با تکنولوژی
2️⃣مدیریت اطلاعات
3️⃣تعادل احساسات
4️⃣مدیریت ارتباطات بر ارتباطات:بر ارتباطات خود مدیریت کنید، نه بر کارمندانتان.
5️⃣توانایی سازگار شدن با محیط
6️⃣مدیریت منابع
7️⃣اخلاق خوب
8️⃣تنوع:امروزه مدیران با قشرهای مختلفی از مردم کار میکنند.
9️⃣هدایت نه مدیریت:ایجاد اعتماد و تحرک از ویژگیهای یک رهبر موفق است
🔟رویاهای شغلی:رویاهای شغلی شما نباید یک هدف مقطعی یا شخصی باشد.
@bazaryabimodern1987
*۹ جمله با تاثیر جادویی بر ناخودآگاه مشتری:*
@bazaryabimodern1987
۱. ❗️چطور میتونم به شما خدمت کنم؟
۲. ❗️من میتونم این مشکل رو حل کنم.
۳. ❗️نمیدونم، ولی جواباش را پيدا ميکنم و خدمتتون میگم.
۴. ❗️من مسئولیت اين کار رو برعهده ميگيرم.
۵. ❗️من شما رو لحظه به لحظه در جريان کار قرار میدم.
۶. ❗️من در زمان تعیین شده کالا رو تحویل شما خواهم داد.
۷. ❗️کالا مطابق سفارش شما خواهد بود.
۸. ❗️کار کامل انجام خواهد شد.
۹. ❗️از خرید شما سپاسگزارم.
این جملات رو با لحن و زبان بدن مناسب بگید و پیگیری کنیدو تاثیر اونها رو بر ناخودآگاه مشتری ببینید.
*یکی از تفاوتهای اساسی بین فروشندگان کارکشته و فروشندگان پیش پاافتاده, در روش گفتار اونهاست.*
@bazaryabimodern1987
💢از دنیای واقعی فاصله نگیرید
@bazaryabimodern1987
👈اگر میخواهیم تصمیم درست بگیریم، باید گزینههای مدنظرمان را به صورت جدی و در فضای واقعی تجزیه و تحلیل کنیم
👈برای درک بهتر این واقعیت به ظاهر ساده اما بسیار مهم، بیایید به نتایج تحقیقات بازار یک شرکت نفتی نگاهی بیاندازیم
👈این شرکت نفتی در تحقیقات بازارش از رانندگان پرسید: «آیا حاضرید سوخت تمیزتر و پاکتری را خریداری کنید؟». اکثر قریب به اتفاق رانندگان پاسخ دادند «بله دوست داریم سوخت پاکتری بخریم و به محیط زیست کمک کنیم
👈اما وقتی این شرکت نفتی سوخت پاکتری را با قیمت بالاتری عرضه کرد، صدای نارضایتی بسیاری از مشتریانش درآمد که چرا قیمت سوخت را افزایش داده است
👈این موضوع حتی در فعالیتهای خیریهای هم مشاهده میشود. بر این اساس، وقتی انسانها با یک فرد فقیر مواجه میشوند، احتمال این که به او کمک کنند به شدت افزایش مییابد
👈اما وقتی به همین انسانها آمارهایی دربارۀ فقر در جامعه داده میشود، خیلی برای کمک به فقرا تحریک نمیشوند، چون آمارها آنها را به دنیای واقعی نزدیک نمیکند
👈آقای پاول گرین، استاد بازاریابی دانشگاه وارتون، با در نظر گرفتن این واقعیتها، روزشی به نام «تحلیل همه جانبه» را برای انجام تحقیقات بازار بهتر طراحی کرد
👈در این روش، برخلاف روشهای سنتی که پرسشنامههایی را در اختیار افراد قرار میدهند و از او میخواهند که نظراتش را بگوید، مخاطب را مجبور میکنند تا در شرایط واقعی از میان گزینههای مدنظر محقق بازار، یکی را انتخاب کند
👈به عنوان مثال، مشتری مجبور میشود از بین چند اتاق هتل با امکانات مختلف و قیمتهای متفاوت، یکی را انتخاب کند
@bazaryabimodern1987
💢رویکرد مدرن به آمیختۀ بازاریابی
@bazaryabimodern1987
👈یکی از وظایف اصلی مدیران بازاریابی، طراحی و اجرای آمیختۀ بازاریابی است که اصطلاحاً به آن 4Ps میگویند که شامل چهار عنصر اصلی است: محصول (Product)، قیمت (Price)، توزیع (Place) و در نهایت پیشبرد (Promotion)
👈اما چهار عنصر فوق بدون چهار عنصر زیر بیفایده هستند:
1️⃣مردم (People): در آمیختۀ بازاریابی مدرن، باید نگاهمان به مشتریان به عنوان «خریداران محصول» را به «مردمانی که خواهان ارتباطات انسانی و احترام هستند» تغییر بدهیم
2️⃣فرایند (Process): در آمیختۀ بازاریابی مدرن، باید به این موضوع دقت کنیم که مشتریان صرفاً به قیمت محصولمان دقت نمیکنند، بلکه برای آنها ساده، سریع و کم هزینه بودن فرایند خرید، مصرف و کنار گذاشتن محصول است که اهمیت بهسزایی دارد
3️⃣برنامهها (Programs): در آمیختۀ بازاریابی مدرن، قرار دادن محصول در شبکههای توزیع کافی نیست، بلکه باید برنامههای دقیقی برای تشویق شبکههای توزیع جهت معرفی و پیشنهاد محصولمان به مشتریان داشته باشیم
4️⃣عملکرد (Performance): در آمیختۀ بازاریابی مدرن، جذابیت یک تبلیغ، جایزه، قرعهکشی، محتوا و سایر اجزای پیشبرد مهم نیست، بلکه تاثیر آن بر رفتار و تصمیمهای مشتری است که اهمیت دارد
@bazaryabimodern1987
💢از زاویه دید مشتری به مسائل نگاه کنید
@bazaryabimodern1987
👈فروشندگان حرفهای به خوبی میدانند که مشتری عاشق محصول یا خدمتشان نیست، بلکه فقط و فقط عاشق منافع و فواید محصول یا خدمتی است که میخواهد بخرد
👈در حقیقت، فروشندگان حرفهای به این موضوع ایمان دارند که ویژگیهای فنی محصول یا خدمتی که میفروشند، از نظر مشتری هیچ اهمیتی ندارد و فقط یک سری حرفهای خستهکننده هستند
👈این حرف بدین معنا نیست که ویژگیهای فنی محصول یا خدمتمان مهم نیستند و میتوانیم یک محصول یا خدمت بیکیفیت را به مشتری پیشنهاد کنیم، بلکه به این معناست که باید از زاویه دید مشتری به ویژگیهای فنی محصول یا خدمتمان نگاه کنیم
👈وقتی از زاویۀ دید مشتری به ویژگیها و مشخصات فنی محصول یا خدمتمان نگاه میکنیم، آن گاه منافع آن را کشف خواهیم کرد و با ارائه منافع محصول یا خدمتمان میتوانیم مشتری را عاشق آن کنیم
👈برای همین است که هنگام آشنا شدن با محصول یا خدمتی که میخواهیم بفروشیم، باید خودمان را جای مشتری بگذاریم و به این قبیل سوالات فکر کنیم: «این محصول یا خدمت چه مشکلی از مشتری را حل میکند؟»، «این محصول یا خدمت مشتری را به کدام یک از اهدافش میرساند» و «این محصول یا خدمت چقدر به مشتری برای انجام بهتر وظایف روزمرهاش کمک میکند؟»
@bazaryabimodern1987
💢قانون تدارک
@bazaryabimodern1987
👈نشانۀ یک انسان جدی و حرفهای در هر زمینهای، این است که در مقایسه با افراد متوسط، تدارک بیشتری میبیند
👈وقتی حرف از تدارک دیدن میزنیم، منظورمان توجه کردن به جزییاتی است که از چشم افراد عادی و غیرحرفهای دور ماندهاند
👈دلیل این موضوع آن است که یک بیدقتی و عدم توجه به جزییات میتواند تفاوت یک موفقیت بزرگ را به یک شکست بزرگ تبدیل کند
👈برای درک بهتر قانون تدارک بیایید به سخنرانی چند سال پیش جوئل وِلدون در انجمن سخنرانان ملی آمریکا با عنوان «فیلها نیش نمیزنند» نگاهی بیاندازیم
👈جان کلام وِلدون این بود که پشهها، همان جزییات کوچکی هستند که آنها را هیچ وقت به اندازۀ یک فیل توی چشم نیستند و دیده نمیشوند
👈اما برخلاف فیل که کسی را نیش نمیزند، یک پشه میتواند کل شب ما را بیدار نگه دارد و کلافهمان کند
👈پیام وِلدون خیلی ساده بود: اگر میخواهید به رأس هرم حوزۀ کاریتان برسید، باید حسابی به جزییات دقت کنید
👈برای همین است که حتی در دین مسیحیت میگویند: «شیطان را در جزییات به ظاهر بیاهمیت پیدا کنید»
👈فقط یادمان باشد، توجه به جزییات به این معنا نیست که خود به خود موفق میشویم، بلکه به این معناست که اگر به جزییات کارمان دقت نکنیم، قطعاً شکست میخوریم
@bazaryabimodern1987
🔴▪️ مشکلات شنونده خوبی نبودن
@bazaryabimodern1987
⭕️ گردشگری که در خلیجی کوچک مشغول ماهیگیری بود ناگهان به داخل اب افتاد.
چاره ای جز شنا کردن نداشت در حالی که شنیده بود آن خلیج پر از تمساح است.
پیرمردی را در ساحل دید و از وی پرسید این اطراف تمساح هست؟
پیرمرد پاسخ داد هیچ تمساحی نیست سال هاست....
〰️ و گردشگر شروع به رفتن به سمت ساحل کرد.
〰️ در نیمه راه پیرمرد با ترس و تعجب به وی می نگریست!
〰️ او پرسید راستی چطور از شر تمساح ها خلاص شدید؟
💢 پیرمرد فریاد زد : ما کار خاصی نکردیم کوسه های داخل آب دخل آن ها را آوردند!
🔆 فرق گوش دادن با شنیدن :
گوش دادن سه نشانه دارد :
1️⃣ درک صحبت طرف مقابل
2️⃣ لذت بردن از صحبت طی برقراری ارتباط
3️⃣ داشتن نیت کمک رسانی
@bazaryabimodern1987
![]() |