MARKETING MODERN
 
 
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای
 

در دنيای تبليغات ضرب المثلی است كه می‌گويد:
@bazaryabimodern1987
"فكر نكنيد مشتری احمق است، مشتری را جزئی از خود بدانيد."
✅ در بازاريابی مشتری دشمن شما نیست، مشتری شریک و بالاتر از همه سرمایه شماست.
✅ هرگز اجازه ندهيد خريدار و مشتری از شما ناراضی باشد و نسبت به شما احساس ناخوشایندی داشته باشد، در حد امکانات و توانایی خود رضایت او را جلب کنید...
@bazaryabimodern1987


برچسب‌ها: بازاریابی, کسب و کار, فروش, بازرگانی
 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 

💢روش Proact در تصمیم‌گیری
@bazaryabimodern1987
👈جان هاموند و همکارانش برای تصمیم‌گیری بهتر به ما توصیه می‌کنند این مراحل را طی کنیم: تشخیص مساله و مشکل؛ تعیین هدف‌مان از تصمیم‌گیری؛ شناسایی گزینه‌های تصمیم‌گیری؛
👈ما به این شیوۀ تصمیم‌گیری اصطلاحاً روش Proact می‌گوییم که از حروف نخستین کلمه‌های زیر تشکیل می‌شود:
1️⃣تشخیص مشکل یا همان Problem (Pr)
2️⃣تعیین هدف تصمیم‌گیری یا همان Objective (o)
3️⃣شناسایی گزینه‌های یا همان Alternatives (a)
4️⃣تعیین نتایج مهم در تصمیم‌گیری یا همان Consequences (c)
5️⃣ارزیابی و بالا و پایین کردن گزینه‌های مدنظر یا همان Trade off (t)
👈برای مثال، فرض کنید می‌خواهیم یک دستگاه جدید بسته‌بندی بخریم. در این حالت، فرایند تصمیم‌گیری به این شکل خواهد بود:
1️⃣تشخیص این که دستگاه کنونی دیگر به دردمان نمی‌خورد و هزینۀ تعمیر آن بسیار بالاست
2️⃣در نتیجه، تصمیم می‌گیریم دستگاهی با سرعت بالاتر و تکنولوژی به‌روز خریداری کنیم
3️⃣برای یافتن دستگاه بسته‌بندی مدنظرمان از روش‌هایی مثل جستجوی اینترنتی، پرس و جو از شرکت‌های دیگر و شرکت در نمایشگاه صنعت بسته‌بندی استفاده می‌کنیم
4️⃣برای ارزیابی دستگاه پیشنهادی هر شرکت از معیارهایی مانند قیمت، سرعت بسته‌بندی، مدت گارانتی، زمان تحویل و نصب استفاده می‌کنیم
5️⃣دستگاه پیشنهادی هر شرکت را بر اساس معیارهای فوق ارزیابی و در نهایت، بهترین دستگاه را انتخاب می‌کنیم
@bazaryabimodern1987


برچسب‌ها: بازاریابی, کسب و کار, فروش, بازرگانی
 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 
  بالا