MARKETING MODERN
|
||
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای |
💢6 ویژگی محیط کار انگیزهآفرین
@bazaryabimodern1987
1️⃣محیط کار چالشی
هر چقدر کارمندان در محیط کارشان با چالشهای کاری بیشتری مواجه شوند، هیجانشان و در نتیجه انگیزهشان برای کار کردن بیشتر میشود
2️⃣محیط کار آزاد
هر چقدر کارمندان در ساعات کاری، شیوۀ انجام کار و غیره آزادی عمل بیشتری داشته باشند، انگیزهشان هم به همان میزان بیشتر میشود
3️⃣محیط کار بازخوردی
هر چقدر به طور مستمر و منظم به کارمندان بازخورد بدهیم، انگیزهشان بیشتر میشود
4️⃣محیط کار احترامآمیز
هر چقدر به ایدههای کارمندان اهمیت بدهیم، از نظراتشان استفاده کنیم و به انتقادات گوش بدهیم، انگیزهشان بیشتر میشود
5️⃣محیط کار موفقیتآمیز
هر چقدر فرصتهای بیشتری را برای مهارتآموزی، توسعۀ شخصی، یادگیری و خلاقیت کارمندانمان فراهم کنیم، انگیزهشان بیشتر میشود
6️⃣محیط کار مثبت
هر چقدر به کارمندانمان بیشتر اعتماد و به آنها تلقین کنیم که به آنها باور داریم، انگیزهشان بیشتر میشود
@bazaryabimodern1987
💫 ۵ عامل بازدارنده در مسیر موفقیت:
@bazaryabimodern1987
1️⃣ ترس
همه ما می ترسیم؛ اما افراد موفق تفاوت شان در این است که به جای فکر کردن به ترس ها،به آنچه میخواهند تمرکز میکنند.
2️⃣ توجه به ارزیابی دیگران
اگر قرار باشد فقط نگاه مان به نظرات دیگران باشد در همان جایی که هستیم می مانیم. افراد موفق مشورت میکنند اما در تصمیم گیری قائل به خود هستند.
3️⃣ اقدام نکردن
گاهی ما بیشتر در فکرهایمان قدم برمیداریم. باید با موقعیت ها مواجه شد و به جای غرق شدن در فکرها قدم برداشت.
4️⃣ نتیجه گرایی
هدف داشته باشیم اما وقتی قدم برداشتیم نتیجه را رها کنیم. توجه زیادی به نتیجه ذهن ما را ترسو میکند.
5️⃣ عدم خودباوری
باور نداشتن خویشتن یعنی سرد کردن انگیزه قدم برداشتن. مهم نیست که عالی باشیم.
💎 مهم اینست که در مسیر تعالی خویش قدم برداریم و در این مسیر دیدن داشته ها و توانایی ها به ما جان میدهد.
@bazaryabimodern1987
💢قول مشتری، قول نیست
@bazaryabimodern1987
👈ضربالمثلی در فروش وجود دارد که میگوید: قول مشتری، قول نیست. مفهوم این ضربالمثل این است که فروشندۀ حرفهای هیچ وقت دلش را به قولهای مشتری خوش نمیکند
👈شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که مذاکره با یک مشتری را ماهها پیگیری کردهاید و حتی او قول داده که صد در صد از شما میخرد، اما در نهایت این اتفاق نیافتاده و مشتری به قولش عمل نکرده است
👈این واقعیت بدین معنا نیست که باید خوشبینی را با بدبینی جایگزین کنیم، بلکه به این معناست که نباید بر اساس قولهای مشتری رویابافی کنیم
👈وقتی بر اساس قولهای یک مشتری رویابافی میکنیم، ناخودآگاه بیشترین زمان و منابعمان را به آن مشتری اختصاص میدهیم و در نتیجه از بقیۀ مشتریانمان غافل میشویم
👈در نتیجه، دل خوش کردن به قول یک مشتری ما را فریب میدهد، باعث اتلاف منابعمان میشود، بقیۀ مشتریانمان را از ما دور میکند و در نهایت، باعث ناامیدی شدید ما میشود
👈برای همین است که میخواهم شما را با یک ضربالمثل دیگر در فروش آشنا کنم که شاید کمی عجیب به نظر برسد: شما زمانی میفروشید که مشتری میگوید «نه»
👈طبق این ضربالمثل، وقتی از مشتری «نه» میشنویم، نه تنها رویابافی نمیکنیم، بلکه تلاشمان برای فروختن به مشتری را افزایش میدهیم
👈در نتیجه، انگیزهمان برای فروش افزایش مییابد و بر همین اساس، شانس موفقیتمان در فروش هم بیشتر میشود
@bazaryabimodern1987
برای بازاریابی حفظ مشتری بودجه تخصیص دهید.
@bazaryabimodern1987
حتما برای حمایت از تلاشهای حفظ مشتری به همان اندازه بودجه در نظر بگیرید که در گذشته برای حمایت از جذب مشتری بودجه گذاشتهاید.
ارزش مشتری را بسنجید.
ارزش مشتری، خصوصا ارزش طول عمر مشتری، را پیگیری کنید، بسنجید و در نظر داشتهباشید.
▫️به جای اینکه فقط فروش را به تنهایی بسنجید، از پایگاه دادههایتان برای سنجش فروش بر اساس مشتری استفاده کنید.
▫️ارزش طول عمر مشتری بر اساس مدتی که از آخرین خرید او گذشته، تکرار خرید، و ارزش پولی خرید او ارزیابی میشود.
▫️هر چه ارزش طول عمر مشتری بیشتر باشد، باید برای تلاشهای حفظ آن مشتری بیشتر سرمایهگذاری کنید، چون او یک “مشتری خوب” برای شرکت شما محسوب میشود.
روی خدمات تمرکز کنید.
راه حفظ مشتری ارائهی خدمات عالی است.
▫️خدمات مشتری را برای تیمتان به یک اولویت تبدیل کنید.
▫️افراد تیم را تقویت کنید تا فورا مشکلات را رفع کنند، و پس از رسیدگی به تیکتهای پشتیبانی مطمئن شوید هیچ مشکل جزیی باقی نمانده است.
▫️مشتریان اغلب به خاطر قیمت سراغ شرکتهای دیگر میروند، اما خدمات عالی وفاداری طولانیمدت را برای کسب و کار شما به ارمغان خواهدآورد.
▫️اکنون که برخی از استراتژیهای بنیادی حفظ مشتری را درک کردید، بیایید برخی تاکتیکهای رایج حفظ مشتری را دقیقتر بررسی کنیم.
▫️این تاکتیکها از استراتژیهایی که در بالا ذکر شد پشتیبانی میکند و مشتریان را ترغیب میکند باز هم به شرکت شما برگردند.
@bazaryabimodern1987
💢ویژگیهای یک رهبر خوب را نمیدانیم
@bazaryabimodern1987
👈با وجود تمام مطالعات و پژوهشهایی که در زمینۀ کشف ویژگیهای یک رهبر خوب انجام شده، هنوز بسیاری از واقعیتهای موجود در این زمینه کشف نشدهاند
👈به همین دلیل است که نتایج به دست آمده از تحقیقات مختلف دربارۀ ویژگیهای یک رهبر خوب، با یکدیگر تضاد دارند
👈برای مثال، بعضی از تحقیقات به این نتیجه رسیدهاند که «برونگرایی» یکی از ویژگیهای رهبر خوب است، اما برخی دیگر از تحقیقات این موضوع را رد کردهاند
👈از سوی دیگر، بررسی سوابق افرادی که واقعاً رهبران خوبی بودهاند اما شکست خوردهاند هم به ما نشان میدهد که رهبر خوب بودن صرفاً به ویژگیهای شخصی رهبر بستگی ندارد
👈برای مثال، جرالد فورد با این که یک رهبر عالی بود، اما در انتخابات ریاست جمهوری 1976 شکست خورد، چون نتوانست در مناظرههای انتخاباتی، چهرهای قاطع از خودش نشان بدهد
👈برای همین است که باید این توصیه را جدی بگیریم: اگر نمیتوانید یک رهبر خوب باشید، حداقل میتوانید قیافۀ یک رهبر خوب را به خودتان بگیرید
👈در حقیقت، بسیاری از رهبرانی که از نظر عامۀ مردم، رهبران خوبی هستند، صرفاً قیافۀ یک رهبر خوب را گرفتهاند و ویژگیهای اصلی یک رهبر خوب را ندارند
@bazaryabimodern1987
✅ "مدیری که اصول استخدام رو ندونه، همیشه درگیر مشکلات بعد از استخدامه!"
@bazaryabimodern1987
🔻استخدام فقط پر کردن صندلی نیست…
اگر انتخاب اشتباه باشه، هزار برابر هزینه بیشتری بعداً میپردازی:
– هزینه آموزش بیثمر
– آسیب به روحیه تیم
– کاهش بهرهوری
– و حتی از دست دادن مشتریها
📌 پس یادت باشه:
مدیریت یعنی هنر انتخاب آدم مناسب در جای مناسب، نه فقط مدیریت کردن آدمهایی که هستند!
@bazaryabimodern1987
![]() |