MARKETING MODERN
 
 
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای
 

💢مصرف محصول‌تان را آسان کنید
@bazaryabimodern1987
👈هر چقدر نحوه مصرف یک محصول آسان‌تر باشد، احتمال این که مشتریان آن را مجددا بخرند و خرید آن را به بقیه توصیه کنند، بیشتر خواهد شد
👈با این حال، بسیاری از شرکت‌ها، ویژگی «استفاده و مصرف آسان محصول» را فراموش می‌کنند و یادشان می‌رود که مشتریان، به اندازه خودشان حرفه‌ای نیستند که بتوانند از محصول سردر بیاورند و از آن مثل یک مهندس خبره، استفاده کنند
👈برای مثال، در بازار مجلات زنانه در آمریکا، علی‌رغم ظهور شبکه‌های اجتماعی، هنوز هم رقابت تنگاتنگی وجود دارد و چند صد مجله که تعداد مشترکان آنها به 60 میلیون نفر می‌رسد، با یکدیگر رقابت شدیدی دارند
👈با این حال، به دلیل بازار بزرگی که مجلات زنانه دارند، این حوزه برای بسیاری از ناشران، یک بازار بسیار جذاب است
👈یکی از این ناشران، موسسه گلامور است که چند سالی می‌شود وارد بازار شده و درباره دغدغه‌ها و مشکلات روزمره زنان مطلب می‌نویسد
👈گلامور برای این که خودش را خوب در بازار جا بیاندازد، روی حمل و نقل و خواندن آسان یک مجله در هر شرایطی تمرکز کرده است
👈بر همین اساس، سایز مجله گلامور، آن قدر کوچک است که به راحتی در دست جا می‌گیرد و حمل و خواندن آن در مکان‌های شلوغی مثل داخل اتوبوس و مترو، آسان است
👈به همین دلیل، بسیاری از زنان که علاقه‌شان را به شبکه‌های اجتماعی از دست داده‌اند، مشترک مجله گلامور شده‌اند و در بسیاری از مکان‌های شلوغ، این مجله را مثل یک موبایل در دست دارند
@bazaryabimodern1987


برچسب‌ها: بازاریابی, فن بیان, مقاله سبک روح, کارآفرینی
 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 

میدونستی هیچکس‌ عالی شروع نکرده؟🙋🏻🙋‍♂️
@bazaryabimodern1987
هیچ قهرمانِ المپیکی ، اولین مسابقه اش عالی نبوده
هیچ نویسنده ی مشهوری، اولین کتابش چاپ نشده!
هیچ خواننده یِ پرطرفداری اولین کنسرتش تو سالن های بزرگ نبوده
هیچ نقاش معروفی اولین تابلوهاش دیده نشده
هیچ کمدین معروفی اولین اجراهاش مجذوب کننده نبوده
موفقیت یعنی همین
یعنی هیچکس عالی شروع نکرده ولی تا زمانیکه قصه اش تموم نشده ادامه داده ...
تو هم فقط ادامه بده، همین ...
@bazaryabimodern1987


برچسب‌ها: ایرنا, سبک روح, تدریس, بازاریابی
 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 

🔴▪️چگونه قبل از مذاکره برنده باشیم؟
@bazaryabimodern1987
🔺اطلاعات خودتان را پیش از مذاکره لو ندهید.
🔻تا جایی که امکان دارد به اطلاعات طرف مقابل دست پیدا کنید.
🔺همیشه صبر کنید تا طرف مقابل اولین پیشنهاد رو بدهد.
🔻از قبل به این فکر کنید که تا چه میزان از اطلاعات خودتان رو باید فاش کنید.
🔺وقتی از طرف مقابل پیشنهادی مناسب مطرح می‌شود سعی کنید از پیشنهاد منطقی خود خیلی عقب‌نشینی نکنید.
🔻نه گفتن را یاد بگیرید.
🔺سعی کنید بیشتر شنونده باشید.
به زبان بدن طرف مقابل دقت کنید.
@bazaryabimodern1987


برچسب‌ها: ایرنا, سبک روح, تدریس, بازاریابی
 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 

آدم حرفه‌ای هیچ‌وقت برای قیمت از کلمه حدوداً یا تقریباً استفاده نمی‌کنه؛

✅ برای بیان قیمت،
یکی از فنون پیشرفته حرفه‌ای‌ها
تکنیکیه با عنوان: “جمله پرش”

🔺تکنیک جمله پرش به این صورته که بلافاصله بعد از بیان عدد قیمت، یک جمله کوتاه میگی؛
@bazaryabimodern1987
🔑کارِ این جمله اینه که میزان اعتراض مشتری به قیمت رو کمتر می‌کنه.
👌🏻و حالا ۳ مثال:
۱. “قیمتش ۷۰۰ تومانه و یکی از پرفروش‌ترین‌هاست”
۲. “قیمتش ۶۰۰ تومانه و ساخت آلمانه”
۳. “قیمت ۲ میلیونه و سریع ازش نتیجه میگیرین”
@bazaryabimodern1987


برچسب‌ها: ایرنا, سبک روح, تدریس, بازاریابی
 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 

🔴▪️به مشتری ناراضی اهمیت بدهید
@bazaryabimodern1987
⭕️ او می تواند به تنهایی مبلغ خوبی برای برند شما باشد.‌ ‌ ‌سعی کنید با کسب رضایتمندی او ، برند خود را برای همیشه در ذهنش حک‌کنید.‌ ‌
⁉️مشتری ناراضی عدم رضایتش را به چند نفر اعلام می کند؟ ‌ ‌
⁉️۱۳ نفر؟ بین ۱۰ تا ۱۵ نفر؟ آیا این عدد برای توجه به آنها کفایت نمی کند؟ ‌
❗️جالب است بدانید این اعداد مربوط به دهه ۱۹۷۰ است. در سال ۲۰۱۱ این عدد به ۲۸۰ نفر رسیده است. ‌بله مشتری ناراضی در سال ۲۰۱۱ عدم رضایتش را به ۲۸۰ نفر اعلام می کند و این افزایش به دلیل دسترسی سریع مشتریان به سایت ها و شبکه های اجتماعی است.‌ ‌که صد البته امروز این رقم چند برابر شده است. ‌
💢مشتری ناراضی ،را دست كم نگیرید.😊🌷‌‌
@bazaryabimodern1987


برچسب‌ها: ایرنا, سبک روح, تدریس, بازاریابی
 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 

🔴▪️حداقل ده فرایند وجود دارند که اگر همگی آنها به دنبال یکدیگر انجام شوند، می توان گفت که بازاریابی انجام شده است:
@bazaryabimodern1987
1- شناخت یک نیاز در جامعه
2- پیدا کردن محصول یا خدمتی که نیاز را برطرف کند
3- قیمت گذاری صحیح
4- مطالعات بازار
5- تشکیل بانکهای اطلاعاتی
6- تبلیغات (محصول و برند)
7- مدیریت ارتباط با مشتریان و تامین کنندگان (SRM و CRM)
8- خدمات پس از فروش
9- روابط عمومی و نظرسنجی
10- بازنگری، توسعه و ارتقاء (مداوم) محصول یا خدمت
❌مشکل 99% افراد و کسب و کارها در این است که فقط فرایند 6 (تبلیغات) را انجام می دهند و نام آن را بازاریابی می گذارند.
@bazaryabimodern1987


برچسب‌ها: ایرنا, سبک روح, تدریس, بازاریابی
 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 

💢یادداشت‌برداری را فراموش نکنید
@bazaryabimodern1987
👈یادداشت‌برداری از حرف‌های مشتری، مهم‌ترین و ضروری‌ترین بخش از فرایند جلب اعتماد مشتری و جمع‌آوری اطلاعات درباره او است
👈با این حال، بسیاری از فروشندگان، این استراتژی بسیار اثرگذار را فراموش کرده‌اند و حتی آن را بی‌فایده می‌دانند
👈برای درک اهمیت یادداشت‌برداری و نقش آن در موفقیت یک فروشنده، فرض کنید من به عنوان فروشنده به ملاقات شما آمده‌ام. بعد از دست دادن و تعارفات اولیه، من شروع به معرفی خودم، شرکتی که در آن کار می‌کنم و محصول مدنظرم می‌کنم
👈بعد از آن، نظر شما درباره محصول پیشنهادی‌ را می‌پرسم و اینجاست که دفترچه یادداشت و خودکارم را از کیفم درمی‌آورم تا حرف‌های شما را یادداشت کنم
👈حتما موافقید که این کار من چند حس خارق‌العاده را در مشتری ایجاد می‌کند:
1️⃣به مشتری احساس مهم بودن می‌دهد و او را تشویق می‌کند که بیشتر حرف بزند
2️⃣به مشتری نشان می‌دهد که من برای‌ او و حرف‌هایش احترام قائلم
3️⃣به مشتری نشان می‌دهد که من یک فروشنده حرفه‌ای هستم که می‌دانم باید به نظرات مشتریانم اهمیت بدهم
4️⃣به مشتری نشان می‌دهد که من یک فروشنده منظم هستم که همه چیز را یادداشت می‌کند
5️⃣به مشتری نشان می‌دهد که حواسم به او هست و به چیزهای دیگر فکر نمی‌کنم. در نتیجه، مشتری تشویق می‌شود دقیق‌تر حرف بزند
👈علاوه بر احساسات مفیدی که یادداشت‌برداری در مشتری ایجاد می‌کند، این کار به ما فروشندگان هم کمک می‌کند تا:
1️⃣مشتری‌مان را دقیق‌تر و بهتر بشناسیم، چون وقتی هم به حرفی گوش می‌دهیم و هم نکات مهم آن را یادداشت می‌کنیم، میزان نفوذ آن حرف در ذهن‌مان تا 80 درصد افزایش می‌یابد
2️⃣حین یادداشت‌برداری از حرف‌های مشتری، ایده‌های جدیدی برای گفتگو و استدلال آوردن، پیدا می‌کنیم
3️⃣می‌توانیم با مرور یادداشت‌هایمان در آینده، درباره شیوه متقاعد کردن مشتری تصمیم‌گیری کنیم
4️⃣می‌توانیم با استناد به صحبت‌های مشتری که یادداشت کرده‌ایم، مانع تحریف گذشته توسط مشتری بشویم
5️⃣یادداشت‌برداری به ما کمک می‌کند حواس‌مان را بشتر جمع کنیم و حرف‌های مشتری را دقیق‌تر بشنویم
6️⃣یادداشت‌برداری به ما کمک می‌کند حس اقتدار داشته باشیم و فرایند مذاکره با مشتری را بهتر کنترل کنیم
@bazaryabimodern1987


برچسب‌ها: بازاریابی, فن بیان, مقاله سبک روح, کارآفرینی
 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 
  بالا