MARKETING MODERN
 
 
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای
 

💢در باب اهمیت مشتری‌یابی
@bazaryabimodern1987
👈تلاش مستمر برای یافتن مشتریان جدید، یکی از رموز اصلی موفقیت در فروش است. برای همین، اگر در این کار شکست بخوریم، در مابقی ابعاد فروشندگی هم شکست می‌خوریم
👈برای درک بهتر این واقعیت، فروشنده‌ای را فرض کنید که توانایی بالایی در مذاکره و معرفی محصولات شرکت دارد، اما حوصلۀ مشتری‌یابی را ندارد
👈به نظرتان وقتی تعداد مشتریان جدیدی که این فروشنده باید با آنها وارد تعامل بشود، به اندازۀ کافی زیاد نیست، آیا مهارت بالای فروشنده در مذاکره و معرفی محصول به دردش می‌خورد؟
👈برای همین است که فروشندگان حرفه‌ای، بیش از هر مهارتی، روی تقویت مهارت مشتری‌یابی‌شان تمرکز می‌کنند و هیچ وقت تلاش‌شان برای مشتری‌یابی را کاهش نمی‌دهند
👈در حقیقت، فروشندگان آماتور وقتی تعداد مشتریان کنونی‌شان افزایش می‌یابد و پورسانت خوبی گیرشان می‌آید، دست از مشتری‌یابی بر می‌دارند
👈ولی فروشندگان حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که فروش مثل جریان آب از یک سد است و مخزن این سد به وسیلۀ مشتری‌یابی پر می‌شود
👈برای همین هر چقدر هم که در تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل موفق باشند، باز هم می‌دانند که نباید اجازه بدهند مخزن سد فروش‌شان خالی شود. به همین دلیل، هیچ وقت از مشتری‌یابی غافل نمی‌شوند
@bazaryabimodern1987


برچسب‌ها: فروش, بازارایابی, رضایت مشتری
 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 
  بالا