MARKETING MODERN
|
||
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای |
برای موفقیت در فروش، محصولتان را فراموش کنید
@bazaryabimodern1987خیلی از فروشندهها موفقیت در فروش را معادل موفقیت در متقاعد کردن مشتری میدانند. برای همین، وقتی سراغ مشتری میروند تلاش میکنند با معرفی مزایا و منافع محصول، او را متقاعد کنند آن را بخرد
این دسته از فروشندگان با در نظر گرفتن فرضیه فوق، اصولاً روی یک موضوع تمرکز میکنند: معرفی هر چه بهتر و جذابتر محصول یا خدمتی که میفروشند
وقتی در فرایند فروش صرفاً روی متقاعد کردن مشتری برای خوب بودن محصولمان تمرکز میکنیم، مشتری و نیازها، خواستهها، نگرانیها و مشکلات او را به طور کامل فراموش میکنیم
در نتیجه، هر چقدر هم که محصولمان را خوب و جذاب معرفی کنیم، باز هم نمیتوانیم مشتری را متقاعد کنیم آن را بخرد
برای همین است که فروشندگان موفق و حرفهای به خوبی میدانند که برای موفقیت در فروش به جای تمرکز روی محصول یا خدمتشان باید روی مشتری تمرکز کنند
به همین دلیل، وقتی وارد فرایند فروش میشوند، به جای معرفی محصولی که میفروشند، تلاش میکنند بین محصول و نیازهای مشتری رابطه برقرار کنند
پس همیشه این قانون را به یاد داشته باشیم: فروش به این معنا نیست که مشتری را با معرفی جذاب ویژگیهای فنی محصولمان متقاعد کنیم، بلکه به این معناست که باید با معرفی محصول به عنوان حلّال مشکلات مشتری و برآوردهکنندۀ نیازهای او، عاشق محصولمان کنیم
@bazaryabimodern1987
![]() |