MARKETING MODERN
 
 
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای
 

چند تکنیک مؤثر در بازاریابی تلفنی

📌 در زیر چند تکنیکی را که بازاریابی تلفنی را اثربخش و موفق مینماید، شرح میدهیم :
@bazaryabimodern1987
1️⃣ تکنیک اول :
قبل از تماس تلفنی هدف خود را مشخص و مکتوب کنید. شما باید برای پاسخ ‌های احتمالی طرف مقابل چندین راه و پیشنهاد جایگزین داشته باشید. ازآنجاکه بازاریابی تلفنی هم می‌تواند نوعی مذاکره باشد پس باید قبل از برقراری تماس برنامه‌ریزی کنید و هدف داشته باشید. دقت کنید که پشت تلفن شما زمان زیادی را برای فکر کردن در اختیار ندارید به همین دلیل است که باید از قبل خود را برای جواب به هر جمله‌ای آماده کنید.
2️⃣ تکنیک دوم :
همیشه یک کاغذ و قلم کنار تلفن آماده بگذارید با این کار علاوه بر اینکه می‌توانید در حین صحبت نوت برداری کنید، درصورتی ‌که نیاز شد تا شماره یا آدرسی را یادداشت کنید، مشتری و مخاطب خود را معطل نکرده‌اید. منتظر نگه ‌داشتن مشتری در پشت تلفن چندین برابر مخرب ‌تر از معطل نگه‌داشتن مخاطب به ‌صورت حضوری است.
3️⃣ تکنیک سوم :
درست است که در بازاریابی تلفنی مخاطب چهره و رفتار شما را نمی ‌بیند ولی سعی کنید در پشت تلفن از زبان بدن برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطب استفاده کنید. از معایب عمده بازاریابی تلفنی عدم امکان برقراری تماس چشمی، لبخند و عدم کمک گرفتن از حرکات دست ‌ها برای متقاعدسازی است. عمده ابزار برای تماس تلفنی فقط همان صدا و لحن گفتگوکننده است. پس باید هرچه بیشتر با شور و هیجان و با لحن مثبت و پرانرژی صحبت کنید.
4️⃣ تکنیک چهارم :
متنی را از قبل برای مفاد بازاریابی تلفنی خود آماده کنید. این متن باید شامل ویژگی‌های محصولی که می‌خواهید معرفی کنید و مزیت ‌های رقابتی کالا و کسب ‌و کارتان باشد. باید از این متن به ‌صورت حرفه‌ای پشت تلفن استفاده کنید به ‌گونه‌ای که مشتری متوجه روخوانی کردن شما و آماده بودن متن نشود.
5️⃣ تکنیک پنجم :
اگر مذاکره تلفنی شما اهمیت بسیار بالایی دارد و یا با فرد مهمی برای اولین بار قرار است صحبت کنید سعی کنید تماس تلفنی شما به ‌صورت ایستاده باشد. در حالت ایستاده بدن آدرنالین بیشتری را وارد خون کرده و باعث می‌شود شما تسلط بیشتری را در مقایسه باحالت نشسته داشته باشید.
6️⃣ تکنیک ششم :
سعی کنید از انجام دادن کارهای جانبی و اضافی مثل خوردن خوراکی، سیگار کشیدن، روزنامه خواندن و… در حین تماس خودداری کنید. این قبیل کارها حواس ‌پرتی شما را تشدید کرده و موجب تعلل در پاسخگویی به مخاطب می‌شود.
7️⃣ تکنیک هفتم :
در صحبت کردن کاملاً با حوصله باشید. انحصار کلام را بشکنید و به مخاطب اجازه گفتگو کردن بدهید. ادب و نزاکت را رعایت کنید و به آداب و عقیده مشتری خود احترام بگذارید.💎
@bazaryabimodern1987

 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 
  بالا