MARKETING MODERN
 
 
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای
 

💢توانمندی‌های نوین مشتریان
@bazaryabimodern1987
👈مشتریان امروزی بسیار متفاوت از مشتریان دیروز هستند چون توانایی‌هایی دارند که نادیده گرفتن آنها، می‌تواند به قیمت ورشکستگی کسب و کارمان تمام شود
👈مهم‌ترین این توانایی‌ها که باید مراقب آنها باشیم و برای استفاده از آنها برنامه داشته باشیم، عبارتند از:
1️⃣تبدیل شدن شبکه‌های اجتماعی به ابزاری قدرتمند
مشتریان امروزی به راحتی می‌توانند با کمک شبکه‌های اجتماعی، آبروی یک شرکت را ببرند یا آن شرکت را آن قدر سر زبان‌ها بیاندازند که کسب و کارش سکّه شود. پس اگر مراقب رضایت مشتریان‌مان نباشیم، باید ریسک ورشکستگی به وسیله شبکه‌های اجتماعی را بپذیریم
2️⃣تبدیل شدن شبکه‌های اجتماعی به دستیار مشتریان
شبکه‌های اجتماعی علاوه بر ایجاد امکان تبادل اطلاعات و تجربه بین مشتریان، این امکان را هم به آنها می‌دهد تا درباره محصول مدنظرشان تحقیق کنند و انبوهی از اطلاعات مختلف را به دست بیاورند. پس به هیچ وجه نباید از معرفی خودمان و محصولات‌مان در شبکه‌های اجتماعی غافل شویم
3️⃣امکان خرید در هنگام حرکت
گسترش اپلیکیشن‌های مختلف این امکان را به مشتریان می‌دهد تا زمانی که در حین حرکت هستند، مثلا زمانی که در حال رانندگی‌اند، محصول مدنظرشان را پیدا کنند، درباره آن تحقیق کنند و آن را سفارش بدهند. پس برای موفقیت در بازارهای امروزی، نباید به کانال‌های فروش سنتی بسنده کنیم، بلکه باید به فکر فروش در بازارهای مجازی هم باشیم
4️⃣امکان تعامل بهتر با شرکت‌ها
به لطف گسترش ابزارهایی مثل کیو آر کد، مشتریان می‌توانند به راحتی با شرکت‌ها تعامل کنند. مثلا می‌توانند با اسکن کردن کیو آر کد روی بسته‌بندی، تمام مشخصات محصول مدنظرشان را بخوانند و بررسی کنند. پس باید به فکر استفاده از این قبیل راه‌های تعامل با مشتریان‌مان باشیم
5️⃣امکان مسدود کردن شرکت‌ها
مشتریان امروزی به راحتی می‌توانند تبلیغاتی که نامناسب و مزاحم تشخیص می‌دهند، مسدود کنند تا دیگر هیچ پیامی از آن شرکت دریافت نکنند. پس برای موفقیت در بازارهای امروزی، باید پیام‌های تبلیغاتی و بازاریابی‌مان را در بهترین زمان ممکن و ترجیحا با گرفتن اجازه از مشتریان برای آنها ارسال کنیم
@bazaryabimodern1987


برچسب‌ها: بازاریابی, کسب و کار, فروش, بازرگانی
 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 
  بالا