MARKETING MODERN
 
 
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای
 

💢پیشرفت‌های بنیادین در بازاریابی
@bazaryabimodern1987
1️⃣در سایۀ گسترش فروشگاه‌های آنلاین و اپلیکیشن‌ها، بسیاری از واسطه‌های سنتی مثل عمده‌فروش‌ها و خرده‌فروش‌ها در حال از بین رفتن هستند. پس باید در سیستم توزیع شرکت‌مان بازنگری اساسی انجام بدهیم
2️⃣بسیاری از شرکت‌ها به جای انجام تحقیقات بازاریابی سنتی، برای شناخت مشتریان‌شان از ابزارهایی مثل پایگاه داده، داده‌کاوی و گوش دادن اجتماعی (سوشال لیسنینگ) استفاده می‌کنند. پس باید ما هم به سمت استفاده از این فناوری‌ها حرکت کنیم
3️⃣اگر بتوانیم با شناخت دقیق نیازها، خواسته‌ها، آرزوها و نگرانی‌های مشتریان‌مان، محصول یا خدمت مناسبی را به آنها پیشنهاد کنیم، قطعاً می‌توانیم مشتریان راضی کنونی‌مان را به مشتریان خشنودی تبدیل کنیم که رقبا به سختی می‌توانند آنها را از چنگ ما درآورند
4️⃣بهتر است به جای تمرکز بر افزایش سهم بازار، مثل شرکت‌های حرفه‌ای روی افزایش سهم‌مان از کیف پول مشتری تمرکز کنیم
5️⃣به جای تمرکز بر یک یا چند معاملۀ محدود با مشتری، باید مثل شرکت‌های بزرگ روی مفهوم «حفظ مشتری در طول عمر او» تمرکز کنیم
6️⃣بسیاری از شرکت‌ها 60 درصد از نیازهای خود را به صورت «برون‌سپاری» تامین می‌کنند. این نرخ در برخی از شرکت‌ها به 100 درصد رسیده است. پس بهتر است به جای آن که سرمایه‌مان را به موضوعاتی مثل تولید، حسابداری، انبارداری و غیره اختصاص بدهیم، آنها را روی بازاریابی سرمایه‌گذاری کنیم
@bazaryabimodern1987

 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 
  بالا