MARKETING MODERN
 
 
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای
 

💢به سخنان‌مان چارچوب بدهیم
@bazaryabimodern1987
1️⃣استعاره و تشبیه
در این شیوه، باید موضوع مدنظرمان را به یک موضوع ساده و قابل درک برای همه مرتبط کنیم. مثلاً می‌توانیم تمام سخنرانی‌ها، نظرات و ایده‌هایمان را روی این مفهوم متمرکز کنیم: «شرکت ما باید مثل ساعت کار کند»
2️⃣واژه‌های خاص
در این شیوه، یک واژۀ مشخص را به فرهنگ سازمانی شرکت‌مان اضافه می‌کنیم و از کارمندان‌مان می‌خواهیم صرفاً مرتب به آن واژه فکر کنند. مثلاً در مایکروسافت «کارمند آبی» نشان‌دهندۀ کارمندی است که ایده‌های خوبی ارائه می‌کند. در نتیجه، مدیران مایکروسافت مرتب به کارمندان‌شان تاکید می‌کنند که باید به یک «کارمند آبی» تبدیل شوید
3️⃣برهان خلف
در این شیوه، به همکاران‌مان توصیه می‌کنیم همیشه به خلاف یک موضوع یا رفتار دقت کنند. برای مثال، مدیر یک شرکت نرم‌افزاری کوچک برای افزایش دقت کارمندان به موضوع کاهش هزینه‌ها از این برهان خلف استفاده می‌کند: «ما مایکروسافت نیستیم»
4️⃣داستان‌سرایی
وقتی موضوع مدنظرمان در قالب استعاره، واژه یا برهان خلف نمی‌گنجد، از یک داستان استفاده می‌کنیم. برای مثال، مدیران ارشد شرکت 3M برای تشویق کارمندان‌شان به خلاقیت مستمر، همیشه داستان طراحی و عرضۀ کاغذهای یادداشت برچسب‌دار (با برند Post-It) را برای کارمندان‌شان تعریف می‌کنند
@bazaryabimodern1987


برچسب‌ها: فروش, بازارایابی, رضایت مشتری
 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 
  بالا