MARKETING MODERN
|
||
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای |
👈 استراتژیهای حفظ مشتری
@bazaryabimodern1987
✍ استراتژی حفظ مشتری بهترین استراتژی برای جذب مشتری جدید است.
بسیاری از صاحبان کسب و کار در قیف فروش روی جذب مشتری تمرکز میکنند و به حفظ مشتری توجهی نمیکنند.
🔹 علتاش این است که آدمها اغلب بازاریابی را مترادف با جذب مشتری، یعنی بهدست آوردن مشتری جدید برای کسب و کار، میدانند.
🔹 نگه داشتن مشتریها، یا حفظ، اگر از جذب مهمتر نباشد، به همان اندازه مهم است.
🔹 بر اساس گزارش بیناند کمپانی (شرکت مشاورهی مدیریتی، م.)، جذب مشتری جدید ۷ برابر بیشتر از حفظ مشتری هزینه دارد.
🔹 به علاوه اگر سالانه فقط ۵ درصد مشتریان خود را حفظ کنید، میتوانید تا ۱۲۵ درصد سود بیشتری بهدست بیاورید.
🔹 استراتژیهای حفظ مشتری در درازمدت جواب میدهد و به شما کمک میکند به مرور زمان کسب و کاری استوار بسازید.
🔹 هوشمند باشید، برای اینکه مشتریهای جدیدتان را به مشتریان درازمدت تبدیل کنید استراتژیهای موفقی برای حفظ مشتری خلق کنید.
🔹 به احتمال زیاد شما هم بسیار مشتاق هستید کمتر خرج کنید و بیشتر بهدست بیاورید، فرمول یک کسب و کار موفق این است.
🔹 برای اینکه یک برنامهی بازاریابی موفق برای حفظ مشتری داشتهباشید، باید دوباره به این فکر کنید که شرکتتان تلاشهای بازاریابیاش را چگونه اولویتبندی میکند.
@bazaryabimodern1987
![]() |