MARKETING MODERN
 
 
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای
 

💢منابع ارزشمند در مذاکره
@bazaryabimodern1987
👈مذاکره‌کنندگان حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که برای موفقیت در مذاکره باید فهرستی از منابعی که در اختیار دارند، ولی طرف مقابل آن منابع را ندارد، تهیه کنند و با استناد به این فهرست، به طرف مقابل فشار بیاورند
👈ما به چنین فهرستی اصطلاحاً «فهرست منابع ارزشمند» می‌گوییم که مبنای موفقیت و برنده شدن در یک مذاکره است
👈هنگام تهیه «فهرست منابع ارزشمند» باید به این موضوع دقت کنیم که چنین فهرستی صرفاً شامل محصولات و خدمات ما نمی‌شود
👈برای همین، باید دیدگاه‌مان را گسترش بدهیم و مواردی مثل این را به فهرست منابع ارزشمندمان اضافه کنیم: روش پرداخت، زمان تحویل، برنامۀ تحویل، شرایط و بندهای قرارداد، ریسک، برند، تعهدات ویژه و غیره
👈پس از تهیۀ فهرست منابع ارزشمند، باید منابع ارزشمند طرف مقابل‌مان را هم شناسایی کنیم و سپس به این سوال پاسخ بدهیم که: در طول مذاکره باید منابع ارزشمند خودمان را با کدام منابع ارزشمند طرف مقابل بده و بستان کنیم
@bazaryabimodern1987

 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 
  بالا