MARKETING MODERN
|
||
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای |
تصمیمات اشتباه زیادی بگیرید
@bazaryabimodern1987شاید این اصل در نگاه اول زیاد منطقی به نظر نرسد، اما اگر میخواهید تصمیمگیرندۀ خوبی شوید، باید تصمیمهای اشتباه زیادی بگیرید
برای درک بهتر این اصل، اجازه بدهید یک داستان واقعی را برایتان تعریف کنم: در سال 1953، آیندۀ شغلی جِیمز بِرِک در شرکت جانسون اَند جانسون تقریباً قبل از آن که شروع شود، داشت به پایان میرسید
مدت کوتاهی پس از ورود به شرکت، جِیمز به عنوان مدیر محصول داروهای کودکان انتخاب شد ولی در کمپینهای افزایش فروش همۀ آن داروها که شرکت روی هر کدام از آن کمپینها بیش از 1 میلیون دلار هزینه کرده بود، شکستها خورد
مدیرعامل شرکت او را خواست و در حالی که همه انتظار داشتند او اخراج شود، به او گفت: پایه و اساس موفقیت در هر کسب و کاری، تصمیمگیری است و تصمیمگیری درست جز با اشتباه کردن امکانپذیر نمیشود. فقط دقت کنید که یک اشتباه را دو بار انجام ندهید
علاوه بر این، واقعیت این بود که شرکت میلیونها دلار برای آموزش جِیمز صرف کرده بود، چرا که هر کدام از آن تصمیمهای اشتباه، درس بزرگی برای او محسوب میشد. پس طبیعی بود که مدیرعامل نمیخواست با رفتن او، این هزینهها از بین برود
پس یادمان باشد، در دنیای کسب و کار هم، درست مثل کودکی که در دنیای واقعی بارها و بارها زمین میخورد ولی باز سر پا میشود و تلاش میکند راه برود، باید اشتباه کنیم، از اشتباهمان درس بگیریم و باز هم تلاش کنیم
@bazaryabimodern1987
![]() |