MARKETING MODERN
 
 
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای
 

💢پیگیری کنید، پیگیری کنید، پیگیری کنید
@bazaryabimodern1987
👈خاطرتان هست آخرین باری که بعد از اولین ملاقات با یک مشتری جدید، برای او پیام تشکر فرستادید و از او بابت وقتی که به شما داده تشکر کردید، کِی بود؟
👈متاسفانه، بسیاری از فروشندگان هیچ ایده‌ای برای حفظ ارتباط‌شان با مشتری ندارند و رابطه‌شان با مشتری را پیگیری نمی‌کنند
👈با این حال، انتظار دارند در ذهن مشتری بمانند و مشتری هر وقت به محصول مدنظر فروشنده نیاز پیدا کرد، با آنها تماس بگیرد
👈برای درک بهتر اهمیت پیگیری و حفظ روابط با مشتریان، اجازه بدهید حقه کوچکی که یکی از دوستانم در ماهی‌گیری از آن استفاده می‌کند را برای‌تان توضیح بدهم
👈وقتی که مشغول ماهی‌گیری هستید، اگر ماهی به طعمه شما نوک بزند و شما ثابت بمانید و قلاب‌تان را تکان ندهید، به راحتی ماهی را از دست می‌دهید. اما وقتی قلاب‌تان را در جهت حرکت ماهی، حرکت می‌دهید و او را دنبال می‌کنید، به احتمال بسیار زیاد، می‌توانید آن ماهی را صید کنید
👈در فروش هم همین قانون وجود دارد. وقتی مشتری به شما نزدیک می‌شود و مثلا می‌پذیرد که یک جلسه با هم داشته باشید یا یک بار محصول‌تان را امتحان می‌کند، یعنی به طعمه شما نوک زده است
👈حالا اگر بی‌حرکت بمانید و هیچ ایده‌ای برای پیگیری از مشتری نداشته باشید، یعنی به احتمال زیاد آن مشتری را از دست می‌دهید
👈اما اگر رابطه‌تان را با مشتری حفظ کنید، حتی اگر مطمئن هستید مشتری به این زودی‌ها از شما نمی‌خرد، این شانس را دارید که هر وقت مشتری به محصول‌تان نیاز پیدا کرد، ناخودآگاه یاد شما بیافتد و به احتمال زیاد از شما بخرد
👈برای اجرای این استراتژی مهم، یادتان باشد که مشتری خیلی زود شما و محصول‌تان را فراموش می‌کند، چون اصولا هر فردی، گرفتاری‌ها و مشغله‌های خودش را دارد و دلیلی ندارد که همیشه به یاد شما و محصول‌تان باشد
👈به همین دلیل، این شما هستید که باید همیشه جلوی چشم مشتری باشید تا شما را از یاد نبرد و در زمان مقتضی، از شما بخرد
👈خود من برای این منظور، از هدایایی مثل کارت پستال یا تابلوی نقاشی‌ای استفاده می‌کنم که مطمئنم مشتری آن را جلوی چشم می‌گذارد و هر وقت که آن را می‌بیند، ناخودآگاه یاد من می‌افتد
@bazaryabimodern1987


برچسب‌ها: مشاوره
 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 
  بالا