MARKETING MODERN
 
 
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای
 

💢دایره لغات‌تان را افزایش بدهید
@bazaryabimodern1987
👈کلمات، مهم‌ترین ابزارهای یک فروشندۀ حرفه‌ای هستند. ما به عنوان فروشنده باید بتوانیم با کمک کلمات:
🔹تصاویری را برای مشتری توصیف کنیم
🔹برای مشتری داستان‌سرایی کنیم
🔹منافع و مزایای محصول‌مان را بدون آن که مشتری خسته شود، توصیف کنیم
🔹روی مشتری اثر بگذاریم
🔹مشتری را به وجد بیاوریم
🔹مشتری را متقاعد کنیم که خریدن محصول‌مان به نفع او است
👈برای انجام تمام این کارها به لغات و کلمات اثرگذار نیاز داریم. با این حال، بسیاری از فروشندگان، دایرۀ لغات بسیار محدود و ضعیفی دارند و در نتیجه نمی‌توانند برای موقعیتی که در آن قرار دارند، یک واژۀ مناسب پیدا کنند
👈در مقابل، فروشندگان موفق، به دلیل مطالعات گسترده‌ و مستمری که دارند، به خوبی می‌توانند برای هر موقعیت، در هر زمان و برای گفتگو با هر فردی، واژگان مناسب و اثرگذاری را بکار بگیرند
👈فروشندگان موفق هنگام استفاده از واژگان مورد نظرشان به این نکتۀ بسیار مهم هم دقت می‌کنند که آیا طرف مقابل ما می‌تواند مفهوم این واژه را درک کند؟
👈به بیان دیگر، منظور از دایرۀ واژگانی قوی و گسترده، استفاده از کلمات پیچیده و فنی نیست، بلکه به معنای استفاده از کلمه‌ای جذاب، مودبانه، موقر و اثرگذاری است که آن را با توجه به موقعیت، زمان، موضوع مورد بحث و فرد مقابل‌مان انتخاب می‌کنیم و با کمک آن کلمه، احساسات، نگرش‌، ایده و نظرمان را به صورت کاملاً شفاف برای طرف مقابل‌مان بازگو می‌کنیم
👈دایرۀ لغات شما چگونه است؟ آیا می‌توانید برای توصیف یک موضوع، از کلمات گوناگونی استفاده کنید یا مرتب از یک سری واژگان یکسان و مشابه استفاده می‌کنید و با این کارتان، مشتری را خسته می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، پس باید با کمک این قبیل روش‌ها، دایرۀ لغات‌تان را گسترش بدهید:
1️⃣جدول حل کنید
2️⃣تا می‌توانید مقالات مرتبط با کسب و کارتان را بخوانید
3️⃣از خواندن داستان و رمان غافل نشوید
4️⃣هر روز یک واژۀ تخصصی جدید یا یک واژۀ ادبی جدید یاد بگیرید
5️⃣دفترچه‌ای درست کنید و در آن اشعار، ضرب‌المثل‌، داستان و جملات کوتاه جالبی که می‌شنوید یا می‌خوانید را بنویسید و آنها را مرتب مرور کنید
@bazaryabimodern1987


برچسب‌ها: بازاریابی, فن بیان, مقاله سبک روح, کارآفرینی
 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 
  بالا