MARKETING MODERN
 
 
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای
 

💢محیط خوب چه نوع محیطی است؟
@bazaryabimodern1987
👈اکثر شرکت‌های خدماتی، به خصوص آنهایی که خدمات‌شان را به صورت حضوری ارایه می‌کنند، از اهمیت محیط خوب در کسب و کارشان آگاه هستند و می‌دانند روشنایی، دکور، بو و کارمندان مناسب، همگی بخشی از یک محیط خوب به حساب می‌آیند
👈یک محیط خوب، مشتریان‌ را تشویق می‌کند تا وقت بیشتری را در فروشگاه یا رستوران شما بگذرانند و در نتیجه، خودشان را بیشتر در معرض خرید بیشتر قرار می‌دهند
👈گاهی اوقات، محیط خوب، محیطی است که مشتری را تشویق می‌ند تا زودتر کارش را انجام بدهد و برود. فست‌فودها نمونه‌ بارز چنین محیط‌هایی هستند
👈به همین دلیل است که تعریف ما از محیط خوب، بستگی به شرایط کسب و کارمان دارد. به عبارت دیگر، باید بتوانیم با توجه به میزان تقاضا برای خدمات‌مان، محیط کسب و کار ما را تغییر بدهیم
👈برای مثال، کافه‌ هارد راک، یک کافه زنجیره‌ای با تِم موسیقی است که فست‌فودهای آمریکایی را همراه با موسیقی راک سِرو می‌کنند به گونه‌ای که آثار موسیقی راک مثل گیتارنوازی جیمی هِندریکس یا ترانه‌های خشن گروه بیتلز، مشتریان را به وجد می‌آورد
👈کافه‌های هارد راک در تمام طول روز باز هستند، اما مسلما در ساعات خاصی، شلوغ‌تر می‌شوند و تقاضا برای آنها بالا می‌رود
👈به همین دلیل، در زمان نهار و شام، جا دادن آن همه مشتری در داخل کافه‌ کار سختی است و همیشه صفی طولانی در خیابان ایجاد می‌شود
👈از این‌رو، کافه هارد راک از موسیقی برای تغییر فضای شعبه‌هایش استفاده می‌کند به این معنا که در طول ساعات شلوغی، موسیقی راک اَند رول پخش می‌کنند تا مشتریان، غذای‌شان را سریع‌تر بخورند و حتی کارکنان هم سریع‌تر کار کنند
👈به محض این که ساعات شلوغی تمام می‌شود، ریتم موسیقی هم کند می‌شود و تصنیف‌ها و قطعات رمانتیک و آرام در فضای رستوران پخش می‌شود تا مشتریان در فضای آرام‌بخش کافه، قهوه یا دسر دیگری سفارش بدهند
@bazaryabimodern1987


برچسب‌ها: فروش, مذاکره, جذب مشتری, متقاعدسازی
 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 
  بالا