MARKETING MODERN
 
 
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای
 

💢ضعف‌های مذاکره تلفنی
@bazaryabimodern1987
👈بیشتر ترجیح می‌دهید به صورت رو در رو مذاکره کنید یا مذاکره تلفنی را بیشتر می‌پسندید؟
👈کسانی که در موضع قدرت هستند، معمولا از مذاکره رو در رو استقبال می‌کنند چرا که طرف مقابل، نمی‌تواند در مقابل خواسته‌ها و گفته‌های یک انسان قدرتمند، خواسته‌ها و گفته‌های قدرتمند متقابلی را مطرح کند
👈در مقابل، کسانی که در موضع ضعف هستند، مذاکره تلفنی را ترجیح می‌دهند چرا که تلفن، پرده‌ای بین طرفین ایجاد می‌کند و در پشت این پرده می‌توانند اطلاعات و خواسته‌های خود را مرتب کرده و بهتر موضع‌گیری کنند
👈در مذاکرات رو در رو می‌توان از این چهار ابزار برای تاثیرگذاری روی طرف مقابل استفاده کرد:
1️⃣ارتباطات غیرکلامی و زبان بدن
2️⃣ارتباطات چشمی
3️⃣ارتباطات کلامی
4️⃣ارتباطات فراکلامی به معنای نحوه بیان کلمات و بالا و پایین کردن صدا
👈وقتی به صورت تلفنی مذاکره می‌کنید، ابزارهای ارتباطات غیرکلامی و چشمی را از دست می‌دهید و به همین دلیل، در مذاکره تلفنی، ایجاد ارتباط دوستانه، سخت‌تر از مذاکره رو در رو است
👈به همین دلیل، مهم‌ترین موضوع در مذاکره تلفنی، پاسخ به این سوال است که با توجه به ضعف‌های این نوع مذاکره، چگونه می‌توانید با دوستی و صمیمیت بیشتری در مذاکره ایجاد کنید؟
👈برای این منظور می‌توانید از این پنج تکنیک کمک بگیرید:
1️⃣در چند دقیقه نخست مذاکره تلفنی و قبل از شروع بحث‌های جدی، از گفتگوهای عمومی استفاده کنید تا اصطلاحا سر صحبت با طرف مقابل باز شود
2️⃣در زمان مکالمه تلفنی، چند کار را به صورت هم‌زمان انجام ندهید و دور و برتان را خلوت کنید
3️⃣به طرف مقابل‌تان بفهمانید که چون مکالمه با او برای‌تان ارزشمند بوده، کل زمان‌تان را برای این کار خالی کرده‌اید
4️⃣یکی از پیچیده‌ترین کارها در مکالمه تلفنی، رعایت ترتیب گفتگو است. پس وقتی صحبت‌تان تمام شد، به نحوی به طرف مقابل بگویید که نوبت او است. مثلا به او بگویید: من حرف‌هایم را گفتم و علاقه‌مندم نظرات شما را بشنوم
5️⃣مذاکره تلفنی‌تان را با یک صحبت شخصی به پایان ببرید زیرا انسان‌ها معمولا شروع و پایان یک گفتگو را بهتر به خاطر می‌سپارند
@bazaryabimodern1987


برچسب‌ها: فروش, بازاریابی, فنون مذاکره, جذب مشتری
 |+| نوشته شده در  ساعت   توسط دکتر حسن سبک روح   | 
  بالا