MARKETING MODERN
|
||
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای |
💢چرا مشتری به قیمت اعتراض میکند؟
@bazaryabimodern1987
👈اعتراض به قیمت، یکی از رایجترین نوع اعتراضها و مخالفتهای مشتریان به حساب میآید و برای همین، فروشندگان باید با دلایل و ریشههای این اعتراض آشنا باشند تا بتوانند آن را برطرف کنند
👈تجربه میگوید مشتریان معمولا به این دلایل به قیمت اعلامی ما اعتراض میکنند:
⭕️مشتری محصول ما را نمیخواهد ولی به قیمت آن گیر میدهد و در حقیقت، بهانهجویی میکند
⭕️مشتری محصول را میخواهد ولی استطاعت مالی کافی برای خرید آن را ندارد
⭕️مشتری متوجه ارزش محصولمان نشده و تصور میکند ارزش قیمتی که به او اعلام کردهایم را ندارد
⭕️مشتری صرفا میخواهد چانه بزند تا قیمت بهتری به او پیشنهاد کنیم
⭕️مشتری میخواهد به اطرافیان خود، مثل همسر، مدیر و همکارش نشان بدهد که میتواند بهترین معامله را انجام بدهد
⭕️سیاست مشتری اصولا این گونه است که روی قیمت چانه بزند و به نوعی به این کار عادت کرده است
⭕️مشتری محصول ما را با محصولات ارزانتر مقایسه میکند و در نتیجه راضی به پرداخت قیمت پیشنهادیمان نمیشود
⭕️مشتری دنبال یک راه برای معذرتخواهی و فرار کردن از خرید است
👈یادمان باشد تا زمانی که دلیل اصلی اعتراض مشتری به قیمت را متوجه نشویم، نمیتوانیم پاسخ مناسبی به اعتراض مشتری بدهیم
@bazaryabimodern1987
![]() |