MARKETING MODERN
|
||
آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای |
💢سه نوع اصلی بازاریابی
@bazaryabimodern1987
1️⃣بازاریابی واکنشی (Responsive marketing)
در این نوع از بازاریابی، روی نیازها و خواستههای آشکار مشتریانمان تمرکز و آنها را بهتر از رقبا برآورده میکنیم. برای مثال، شرکتهای لوازم خانگی با تمرکز روی نیاز آشکار خانمهای خانهدار به «راحتی بیشتر در انجام کارهای خانه»، محصولاتی مثل ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و مایکروویو را به بازار عرضه کردند
2️⃣بازاریابی پیشبین (Anticipative marketing)
در این نوع بازاریابی، نیازهای آیندۀ مشتریان را زودتر از رقبایمان کشف و برآورده میکنیم. برای مثال، کوچک شدن مستمر خانوادهها و افزایش تعداد خانوادههای یک نفره، نیاز به غذاهای آماده ولی با طعم خانگی را افزایش داده است. برای همین، شرکتهای تولیدکنندۀ مواد غذایی به سمت عرضۀ محصولاتی که آماده کردن آنها خیلی زمانبر و سخت نیست، ولی طعم غذاهای خانگی میدهند، حرکت کردهاند
3️⃣بازاریابی نیازآفرین (Need shaping marketing)
در این نوع بازاریابی، روی عرضۀ محصول یا خدمتی تمرکز میکنیم که ایدۀ آن به ذهن هیچ کسی نمیرسد. برای مثال، شرکتهایی مثل سونی و اپل برای عرضۀ محصولاتی مثل واکمن و تلفن هوشمند، از بازاریابی نیازآفرین کمک گرفتند و محصولاتی را عرضه کردند که هیچ کسی به فکر آنها نبود
@bazaryabimodern1987
![]() |